Richtlijnen voor ouders en jeugd

Richtlijnen voor alle jeugdspelers van v.v. Aquila

-  Voetbal is een teamsport. Je speelt het met elkaar. Blijf daarom altijd positief naar elkaar; plezier hebben is belangrijk.

-  Kom op tijd voor wedstrijden en trainingen. De trainers/leiders zullen aangeven hoe laat je aanwezig moet zijn voor de wedstrijden en bij
   trainingen uiterlijk op de starttijd op het veld gereed staan tenzij de trainer/leider anders aangeeft.

-  Het is elke speler verplicht te trainen op de voor hem / haar aangegeven tijd.

-  Kun je er met de wedstrijd niet bij zijn geef dit dan ruim op tijd door aan je coach en/of leider. Als je niet kunt trainen geef je dit op tijd door
   aan je trainer.

-  Heb je een blessure, meld deze dan gelijk bij je leider.

-  Zorg er voor dat je verzorgd het veld op gaat met het shirt in de broek en opgetrokken kousen.

-  Het dragen van scheenbeschermers tijdens de wedstrijden en trainingen is verplicht.

-  Tijdens de wedstrijd en de training is het niet toegestaan horloges, sieraden en dergelijke te dragen.

-  Gebruik voor wedstrijden en trainingen de voor jouw team gereserveerde kleedkamer.

-  Het is verplicht na de wedstrijden en trainingen (vanaf de JO11) te douchen; gebruik hierbij badslippers en douchefris.

-  Fietsen/scooters dienen op de daarvoor bestemde plaats gestald te worden.

Aandachtspunten voor de ouders (en alle supporters / familieleden)

-  Wij doen de begeleiding van de kinderen en geven de aanwijzingen tijdens wedstrijden en trainingen. Tijdens de wedstrijd en de training is het
   veld dan ook alleen toegankelijk voor spelers, leiders en trainers. Uiteraard zijn wij voor of na de wedstrijd altijd aanspreekbaar.

-  Wij hebben jullie hard nodig voor de aanmoedigingen en support; maar ook voor hulp als chauffeur, scheidsrechter, jeugddoelen klaarzetten of
   weghalen. We rekenen op jullie. Een door ouders geschreven wedstrijdverslag wordt ook altijd zeer gewaardeerd door spelers en supporters.

-  Voor de wedstrijd en training kunnen de spelers omkleden in de kleedruimte. Tijdens het omkleden voor een wedstrijd worden de ouders verzocht de
   kleedkamer te verlaten, zodat de leiders rustig het een en ander met de spelers door kunnen nemen. Ook in de rustperiode nemen de leiders de
   wedstrijd in de kleedkamer of op het veld door met de spelers zonder ouders. Uiteraard mogen de ouders van de JO7/9 wel helpen bij het omkleden.

-  Auto’s dienen enkel in de parkeerplaatsen geparkeerd te worden. Mocht er geen parkeerplaatsen achter de school vrij zijn, parkeer dan de auto op
   de parkeerplaats tegenover de school.

-  Als er zich iets bijzonders voordoet in het gezin, de familie of op school horen wij dat graag.

Alcohol- en drugsbeleid

Het jeugdbestuur van Aquila hanteert een “zero-tolerence beleid” ten aanzien van het gebruik van alcohol en/of drugs door jeugdleden op het Aquila terrein. Daarnaast accepteren wij het niet dat een jeugdspeler tijdens een wedstrijd of training onder invloed is van alcohol en/of drugs. Mocht dit wel aan de orde zijn, zal het jeugdbestuur gedwongen zijn om passende maatregelen te nemen.

Mocht het Jeugdbestuur een vermoeden hebben of een constatering doen van wangedrag zullen er passende maatregelen genomen worden. Dit kan varieren van gesprekken,  schorsing of algehele uitsluiting.