DE AFTRAP - verslag opening jubileumseizoen 23 september 2023

aankondiging_de_aftrap_23.09.2023.jpg

Op zaterdag 23 september 2023 vond "De Afrap" - de opening van ons jubileumseizoen - plaats. Het jubileumlogo werd onthuld middels het hijsen van de vlaggen - door voorzitter Mark Riepe - met daarop het nieuwe logo. Aansluitend werd het programma gepresenteerd van het aankomend jubileumweekend op vrijdag 24 mei & zaterdag 25 & zondag 26 mei 2024.
Het hoogtepunt van de middag was het "Schijt je Rijk" gebeuren. Op het hoofdveld was een stuk veld in vakken verdeeld gelijk aan het aantal verkochte loten. Het lotnummer was op het veld een vaknummer.
"De ster" van de middag was koe Bertha 38 die op het afgezette stuk veld een uur lang een rondje ging lopen. En waar ze zou schijten, dat vaknummer won de hoofdprijs...een minuut gratis winkelen bij Jumbo Ekershof in Dreumel.

Iedere 5 minuten binnen dat uur konder er ook nog tal van kleinere prijzen gewonnen worden. Dit werd bepaald waar op dat moment de linkervoorpoot of rechterachterpoot, etc. stond.
De_Aftrap-Schijt_je_Rijk_18.jpg

Lang bleef het spannend of Bertha 38 ook zou gaan schijten. Mocht dit niet het geval zijn geweest dan had na een uur een alternatieve plaatsbepaling de hoofdprijs bepaald. De organisatie was zich daarop al aan het voorbereidden toen plots in de 57ste minuut (geen seconde aan gelogen) Bertha 38 een mooie "flats" op het veld dropte. En zodoende deed de titel "Schijt je Rijk" ("koeschijten") recht aan de middag.

Aansluitend was er nog een gezellige drukbezochte feestavond in de kantine waarmee uiteindelijk het jubileumseizoen "Aquila 100 jaar" was geopend.

Wij feliciteren alle prijswinnaars van die middag. Maar vooral wensen wij alle leden, vrijwilligers, sponsors, ouders/verzorgers van de jeugdleden maar vooal ook onze supporters een prachtig mooi seizoen toe!

Tot slot, deze middag werd mede mogelijk gemaakt door een aantal sponsoren die prijzen ter beschikking hadden gesteld. Ook heel veel dank aan deze gulle gevers.

Hoofdprijs 1 minuut gratis winkelen bij Jumbo Ekershof Dreumel
Kijk hier voor een foto- en filmverslag van het "gratis winkelen" door de winnaar

overige prijzen beschikbaar gesteld door:
René Cruijssen
Ron van Zandvoort Fruit
Zuivel- en IJsboerderij JoLo
BonVivant Delicatessen
Boerderijwinkel Joost Kooijmans
Karel van den Boogaard
Vlees kopen online / Boerderij de Meerheuvel
Bakkerij Hans Croonen
Ermerins Bestratingen (beschikbaar stellen luchtkussen voor de kids).

Onze speciale dank gaat naar de familie Pruijn voor het beschikbaar stellen ("uitlenen") van Bertha 38.

Zie hier het fotoverslag van "De Aftrap"