Historie

Aquila (spreek uit als Akwiela) uit Dreumel werd opgericht op 23 mei 1924 en is daarmee een van de ouderste verenigingen uit de regio. Stichting Tremele heeft ontdekt dat de vereniging al in 1923 is ontstaan maar in 1924 pas officeel is opgricht.

Nadat in juni 1964 de eerste wedstrijd op het nieuwe veld aan de Nieuwstraat gespeeld werd en op 9 augustus 1965 het sportcomplex officieel werd geopend, kon er begonnen worden aan de volgende lang gekoesterde wens: kampioen worden!

Adelaar -  Harrie de Vree

De kleedkamers in 1965

De naam, Latijns voor adelaar en bedacht door de latere burgemeester Th. Kooijmans, leent zich voor hoge vluchten en die wilde men in die dagen beslist gaan maken. Men vond het de hoogste tijd dat er ook op sportief niveau nieuwe wegen ingeslagen zouden worden.

Om een goede basis te leggen voor de toekomst was  er o.l.v. Ben van Teeffelen, hoofd van de plaatselijke jongensschool, een goed functionerende  jeugdafdeling opgezet. In de periode 1962 - 1967 steeg het aantal jeugdspelers spectaculair van 25 naar 100. Samen met een groep enthousiaste jeugdleiders probeerde van Teeffelen op deze wijze het niveau van Aquila naar een hoger plan te tillen. De ouderen van nu spreken nog steeds met lovende woorden over hun tijd in de jeugdafdeling.

Bron: http://www.tremele.nl