Terugblik voetbalkamp Real Madrid 16 t/m 20 okt. 2023

Na maanden van voorbereiding was het in de herfstvakantie van 16 t/m 20 oktober zo ver….het REALReal_Madrid.jeugdtrainingskamp.Aquila_Dreumel.jpg MADRID voetbalkamp ging van start. En wat was het geweldig!!!

Soms komt het gewoon op je pad en dat was in dit geval niet anders. Je krijgt als v.v. Aquila een mailtje van REAL MADRID met de vraag of ze een 5-daags voetbalkamp/voetbalclinic bij ons en met ons mogen organiseren. Lachen natuurlijk…REAL MADRID in Dreumel…”ut zal wel”. En dan na wat over en weer mailen en bellen blijkt het waar te zijn. En niet een afgeleide van die club of een voetbalschool die in opdracht van de Spaanse grootmacht een trainingskamp organiseert. Nee, 100% Real Madrid zelf! Hoe mooi kun je het hebben tijdens je 100-jarig bestaan.

En zo stonden er in die herfstvakantieweek 60 voetballers en voetbalsters 5 dagen lang op de velden van Aquila. Iedere dag trainen in die prachtige witte tenues onder leiding van 4 internationale trainers van de voetbalacademie van REAL MADRID. Alles op het gebied van voetbal en lichaamsverzorging (!!!) werd de deelnemers bijgebracht. Soms “streng” en werd er 100% discipline verwacht maar altijd - elke minuut - stond het voetbalplezier voorop! En elke dag een officiële opkomst met het clublied van REAL MADRID keihard galmend door de speakers.

Soms ietwat lacherig/onwennig. Voorbeeldje m.b.t lichaamsverzorging. Veel voetballen en trainen op één dag…dan moet je ook je rust nemen. Daarom na de lunch aan tafel je armen op tafel leggen en daarop je hoofd laten rusten. En dan een aantal minuten niet praten, niks, alleen rusten. De eerste dag giebelen natuurlijk maar de 4 dagen daarna….je kon in de kantine een speld horen vallen. Allemaal volgens de richtlijnen van de REAL MADRID voetbalopleiding.

IMG-20231018-WA0003.jpgHet waren 4 “mooi weer dagen”. Helaas regende het op de 5 en laatste dag de gehele dag door.Maar dan is er altijd een alternatief programma. En wij hebben het geluk dat MFA D’n Hoender onze buren zijn met de sporthal waarvan wij gebruik konden maken. Hierbij nog onze dank aan de beheerders voor de snelle en flexibele medewerking.

En na afloop op die vrijdagmiddag de officiële afsluiting in de kantine. Propvol met ouders/verzorgers en andere belangstellenden. Hier ontvingen alle deelnemers een oorkonde en kon de persoonlijke trainingsbal mee naar huis. En via de bijbehorende app die de kids hadden ontvangen konden ze digitaal hun eigen trainingsresultaten bekijken.

En zo zijn er tussen de kids ook heel wat vriendschappen ontstaan en ook met de diverse voetbalverenigingen uit de regio die nieuwsgierig een kijkje kwamen nemen.

En wij als Aquila hebben een mooie en goede band met REAL MADRID opgebouwd. Tijdens ons jubileumweekend in mei 2024 hebben ze toegezegd weer van de partij te zijn. We gaan gezamenlijk bekijken wat de mogelijkheden zijn.

Tot slot. Elke dag kon de organisatie de deelnemers en leiding een heerlijke lunch voorschotelen die mede mogelijk is gemaakt door eend3f29604-f724-4e60-a41d-75ea3378cd1d.jpeg aantal sponsoren.

Deze sponsoren willen wij hiervoor hartelijk danken.

Het waren 5 mooie en sportieve dagen waar wij als Aquila met gepaste trots op terug kunnen kijken. En gezien de vele positieve reacties van zeker ook niet-leden (deelnemers zelfs vanuit Tilburg) en de vele publiciteit die we hebben ontvangen mogen we dat ook zeker zijn.

Namens de Jeugdcommissie van v.v. Aquila: alle deelnemers, sponsoren, vrijwilligers die ons geholpen hebben maar vooral ook de vele belangstellenden die een kijkje zijn komen nemen hartelijk dank!

En namens de REAL MADRID trainers Francis & Matthias & Bernardo & Bernd….wie weet tot ooit in Madrid….of weer bij ons in Dreumel.

Klik hier voor foto's en video's

groepsfoto.realmadrid.wuivend.met_logo.jpg