Strijdend Aquila wint van Overasseltse Boys

Overasseltse Boys 1 (zon)

... (intikker)
... (schot)

20 oktober 2019 14:00

Aquila ging vandaag op bezoek bij Overasseltse Boys (OVB), vorig jaar werd er twee keer redelijk kansloos verloren tegen deze fysiek sterke tegenstander. Daar aangekomen, op het schitterend vernieuwde sportpark, blijkt dat het hoofdveld er iets minder goed bijligt dan gewend en vandaar dat de warming-up afgewerkt dient te worden op het trainingsveld.

De wedstrijd start en beide ploegen hebben in het begin al last van het zachte veld. OVB begint beter en Aquila mazzelt dat het na 2 minuten al niet op achterstand staat. Aquila keeper Rick moet tweemaal handelend optreden en doet dit uitstekend bij twee schoten van dichtbij. Aquila bijt van zich af en heeft minder kansen nodig om tot scoren te komen, een werkelijk schitterende steekbal van Thijn wordt door Conté gepromoveerd tot doelpunt. Hierna wordt het wat rommeliger en grossieren beide ploegen in balverlies en het is Aquila wat hier het beste van profiteert. Lang treuzelen van de keeper van OVB wordt afgestraft door de scherp spelende Teun en bezorgd Aquila een 0-2 voorsprong. Het lijkt dat Aquila schrikt van deze 0-2 voorsprong en het staat een paar minuten later alweer gelijk. Er wordt niet geanticipeerd op een losgelaten bal van de keeper en één minuut later wordt er niet ingegrepen waardoor, na een schitterende bal van de sterke spits, de linksbuiten een vrije doortocht krijgt. En zo staat het na 35 minuten voetbal alweer 2-2. Tot de rust wordt er niet meer gescoord en hier mag Aquila het meest blij mee zijn, want enkele spelers spelen onder haar niveau en worden meermaals afgetroefd door het feller ogende OVB.

Na de rust komt Aquila beter uit de startblokken en weet het al snel op voorsprong te komen. Een te zachte terugspeelbal wordt onderschept door Teun en hij schiet via de binnenkant van de paal knap binnen en bezorgd Aquila hiermee een 2-3 voorsprong. OVB heeft de gehele helft de bal en het initiatief, maar de Aquila verdediging staat een stuk beter en wordt uitstekend geholpen door de hard werkende middenvelders en aanvallers. Een gevaarlijk afstandsschot wordt prima klemvast gekapt door Rick. Naarmate de tijd verstrijkt wordt het wat onvriendelijker en worden enkele Aquila spelers (te) makkelijk op de bon geslingerd door de onzekere en beïnvloedbare scheidsrechter. OVB probeert het wel, maar is te onnauwkeurig om Aquila in verlegenheid te brengen, de beste kans is vlak voor tijd zelfs voor de bezoekers uit Dreumel. Wout steekt met de bal aan de voet het hele veld over en legt de bal terug op randje zestien op Harm Stekelenburg, hij besluit te schieten met als resultaat gevalletje vangnet, waar afleggen op de vrijstaande Conté een betere oplossing zou zijn geweest. De wedstrijd loopt op zijn einde en na een minuut of vijf blessuretijd besluit de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd te fluiten. De stadionspeaker van OVB brengt nog een ode aan de supporters van Aquila, die ondanks het slechte weer, weer met grote getalen aanwezig waren.

De geleverde inzet en strijd die op de trainingen afgelopen week onzichtbaar waren, zijn opgespaard voor de 2e helft van deze wedstrijd. Iedere speler heeft vandaag het maximale gegeven om tot een resultaat te komen, klasse mannen!

Scoreverloop:

’03  0-1  Mamadou Conté

’33  0-2  Teun van Mourik

’34  1-2  Joep van de Groes

’36  2-2  Milan Nicolasen
’49  2-3  Teun van Mourik

Opstelling Aquila:
Rick Termeer, Tim Termeer, Rick Pruijn, Wout Elsen, Roy Pruijn, Roy Stuive (’79 Dennis van Gessel), Mamadou Conté (‘86 Harm de Leeuw), Thijn Remmits, Teun van Mourik (’65 Harm Stekelenburg), Willem van Welie, Mees van den Heuvel.