Aquila 1 boekt prima overwinning op SV Nijmegen

Nijmegen 1 (zon)

Teun van Mourik (intikker)
... (schot)
Joep v. Baren (intikker)
Assist: Roy Pruijn
... (schot)
Assist: Wout Elsen

22 september 2019 14:00

M.G.M. Grisel

Vandaag staat de 1e competitiewedstrijd op het programma tegen SV Nijmegen. Na een matige voorbereiding met 3 verloren partijen in de beker mocht Aquila zich klaar gaan maken voor haar debuut in de 4e klasse, nadat vorig jaar het kampioenschap in de 5e klasse werd binnengesleept!

Voorafgaand aan het duel werd één minuut stilte in acht genomen voor het overlijden van oer-Aquila man Kees Cruijsen. Met een emotioneel dankwoord en een grote bos bloemen werd een laatste eerbetoon uitgebracht voordat de wedstrijd begon. Rust zacht Kees, en namens alle Aquila 1 spelers & staf veel sterkte toegewenst aan de nabestaanden.

Aquila, dat zonder een drietal geblesseerde aantrad, start geconcentreerd aan de wedstrijd en zorgt ervoor dat Nijmegen moeilijk aan voetballen toekomt. Gedurende de wedstrijd weet het feller spelende Aquila tot kansen te komen. De 1e hiervan belandt op de keeper en Teun weet hierna de terugkomende bal niet tot doelpunt te promoveren. Vlak hierna is het wel raak, een scrimmage tussen de verdediging en Conté levert een mooie schietkans op voor Joep, die vanaf zestienmeter de bal in de kruising schiet. Nijmegen is hierdoor van slag en de aanvoerder kopt de bal tekort terug op de doelman en Conté weet hier tussen te komen, de keeper herstelt zich nog maar kan niet voorkomen dat de meegelopen Teun de afgeslagen bal voor een leeg doel intikt. En zo staat Aquila na 30 minuten op 2-0 voorsprong, hierna zakt het wat in en worden de gaten tussen de linies wat groter wat resulteert in meer ruimte voor de spelers van Nijmegen. De eerste beste kans die Nijmegen krijgt is dan raak, de behendige spits steekt de rechtsbuiten vrij en die schiet net voor rust fraai de aansluitingstreffer binnen.

Na de rust is er een feller Nijmegen te zien, wat met het inbrengen van twee wissels meer initiatief heeft. Via goed voetbal weet het een speler vrij voor het doel te krijgen, echter gaat zijn schot huizenhoog over. Hier komt Aquila goed weg en in plaats van dat het 2-2 wordt loopt het uit naar een 3-1 voorsprong. Een afgeslagen hoekschop belandt voor de voeten van Roy Pruijn die zijn harde voorzet tot doelpunt gepromoveerd ziet worden door de goed gepositioneerde Joep. Teun heeft hierna de beslissing op zijn schoen, maar hij schiet vanaf enkele meters vanaf het doel over. Met nog een half uur te spelen komt Nijmegen weer terug in de wedstrijd, door balverlies kan met een diepe bal de spits weggestuurd worden die zeer knap afrondt. Aquila raakt hierdoor niet van slag en weet de marge van 2 weer te herstellen, een diepe bal van Wout wordt door Conté op waarde geschat en middels een passeeractie tot doelpunt gepromoveerd. Na 90 minuten voetbal fluit de prima leidende scheidsrechter, die zich niet liet beïnvloeden door het gemekker van de gasten, af voor het einde van de wedstrijd. Zo kwam er een einde aan een sportieve wedstrijd waarin aan beide zijde 1 gele kaart te noteren viel.

Voor Aquila een prima opening in de 4e klasse door met een overwinning te beginnen. De wedstrijdbal van vandaag is gesponsord door Spehrholz.

Scoreverloop:
’25  1-0  Joep van Baren
’28  2-0  Teun van Mourik
’42  2-1  Floyd Hermsen

’58  3-1  Joep van Baren

’63  3-2  Angelo Knoop

’68  4-2 Mamadou Conté

Opstelling Aquila:
Rick Termeer, Tim Termeer, Rick Pruijn, Wout Elsen, Michiel van den Heuvel, Roy Pruijn, Roy Stuive (’70 Dennis van Gessel), Mamadou Conté, Mees van den Heuvel, Joep van Baren, Teun van Mourik.

Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen SV Hatert 1, aanvang wedstrijd om 14:00 uur.