SV Angeren – VV Aquila, 4-1

Angeren 1 (zon)

1 september 2019 14:00

Na de kampioenswedstrijd staat vandaag de 1e bekerwedstrijd van het seizoen op het programma, en wel uit naar 4e klasser SV Angeren. Een kwalitatief sterke tegenstander die al jaren in de bovenste regionen van de 4e klasse actief is.

Al snel nadat het begin signaal klinkt worden de verhoudingen duidelijk, Angeren heeft het initiatief (balbezit) en de wedstrijd speelt zich veelal af op de speelhelft van Aquila. Toch staat Aquila haar mannetje en weet het weinig uitgespeelde kansen weg te geven. In de 19e minuut komt Aquila op ietwat ongelukkige wijze op achterstand, een hoekschop (na een vermeende handsbal van Angeren) blijft hangen op 7 meter van de goal en de enige speler die reageert is er één van Angeren die overtuigend en hard binnenschiet. Hierop volgend begint Aquila wat beter te voetballen, zonder overigens echt gevaarlijk te worden. Toch weet het met knap combinatiespel in de 38ste minuut op gelijke hoogte te komen. Een combinatie van Willem, Michiel zorgt ervoor dat Bram het één tegen één duel kan opzoeken en daaropvolgend ruimte creëert om met zijn rechter de gelijkmaker binnen te schieten. Helaas stelt Angeren voor rust nog orde op zaken. Balverlies in de voorhoede, verkeerde kant dekken in de achterhoede resulteren in een vrije doortocht voor de linksbuiten die hiervan optimaal profiteert. Een typisch voorbeeld van het verschil tussen de 4e en 5e klasse waar (kleine) foutjes feilloos afgestraft worden door de tegenpartij.

In de rust wordt vooral gehamerd op de positionele bezettingen in verdedigend opzicht, dit zal beter moeten in de 2e helft en de rest van het seizoen om tot resultaten te komen. Al vrij snel in de 2e helft weet Angeren de voorsprong uit te breiden. Een voorzet vanaf de zijkant wordt slecht verwerkt, waardoor vanuit de 2e lijn op goal geschoten kan worden. Het schot wordt aangeraakt met hand, waardoor de scheidsrechter niets anders kan dan de bal op de stip te leggen. De actieve spits (die wat onzorgvuldig was in de afronding de 1e helft) weet dit buitenkansje feilloos te benutten en zorgt voor een 3-1 voorsprong voor Angeren.  In de fase hierna moet Aquila vooral tegenhouden maar krijgt het betere kansen dan Angeren, echter belanden de schoten van Teun & Mees in het vangnet. In de 71ste minuut beslist Angeren definitief de wedstrijd, op vrijwel identieke wijze als de goal voor rust. Balverlies in de voorhoede, een combinatie van Angeren en een vrije doortocht voor de spits, die uit een moeilijke hoek met links binnenschiet. Hierna loopt de wedstrijd op zijn einde en is het na 90 minuten het einde van de wedstrijd.

Voor Aquila is het een leerzame wedstrijd geweest tegen een sportief en goed voetballende tegenstander, waarbij ook nog eens stevig aan de conditie is gewerkt.

Zondag 8 september staat de volgende bekerwedstrijd op het programma tegen FC Jeugd (3e klasser) om 14:00 uur, tot dan.