Aquila mist efficiëntieslag tegen FC Jeugd.

FC Jeugd 1 (zon)

Conte Mamadou (intikker)

8 september 2019 14:00

Vandaag staat de wedstrijd tegen FC Jeugd uit Ede op het programma, een ploeg die al een gerenommeerde tijd in de 3e klasse actief is. De selectie van Aquila kent wat vraagtekens en moet het sowieso nog enkele weken stellen zonder haar aanvoerder Thijn.

Aquila start verdedigend aan de wedstrijd en doet dit goed. FC Jeugd heeft veel moeite om haar middenvelders en spitsen te bereiken, de kleine kansjes zijn zelfs voor Aquila alleen mist het aan scherpte / geluk om tot een doelpunt te komen. Het is dan ook extra zuur dat in de 35ste minuut de 0-1 valt voor FC Jeugd. Een afgeslagen hoekschop wordt opnieuw ingebracht door FC Jeugd, geblokt door Aquila en valt voor de voeten van een speler van FC Jeugd die vrij kan binnenschieten.

In de rust wordt veel aandacht geschonken aan het doordekken en kantelen bij balbezit tegenstander. Direct na de rust een 1 op 1 kans voor Mees, echter stuit zijn inzet op de keeper. Waar de aansluitingstreffer verdiend zou zijn, loopt Aquila binnen een klein tijdsbestek tegen een grotere achterstand aan. Een struikelmoment over de bal & een miscommunicatie in de verdediging leiden tot een geheel onnodige 0-3 achterstand. In de 65ste minuut weet Aquila wel te scoren via een intikker van Conté. Vlak hierna krijgt het via Teun zelfs een uitgelezen mogelijkheid op de aansluitingstreffer, echter belandt zijn schot in het vangnet. Net voor tijd valt de 1-4 uit een voorzet vanaf de zijkant die overtuigend binnengekopt wordt.

Aquila heeft vandaag een lesje gehad in effectiviteit, FC Jeugd benutte al haar kansen waar Aquila zeker twee treffers meer had moeten produceren. Volgende week zondag om 14:00 uur spelen we weer een thuiswedstrijd tegen Beuningse Boys, dat beide bekerwedstrijden in overtuigende winst wist om te zetten.