Aquila wint eenvoudig oefenwedstrijd van HRC’14

HRC'14 1 (zon)

2 oktober 2018 20:00

Aquila wint eenvoudig oefenwedstrijd van HRC’14

Na de winstpartij van afgelopen zondag tegen DSZ mochten we dinsdagavond aantreden tegen HRC’14 in Hurwenen. HRC’14 speelt in de 5e klasse zuid en heeft in 2 wedstrijden 4 punten verzameld.

In de opstelling van Aquila waren ten opzichte van afgelopen zondag diverse wijzigingen doorgevoerd, hierdoor startte Aquila in het begin van de van de wedstrijd wat afwachtend. Na een kwartier spelen ging Bram goed door op rechts en legde de bal terug op Mees die beheerst de 0-1 scoorde. Al snel hierna volgt de 0-2 van Mees uit een rebound van een schot van Bram. HRC probeert vooral gevaarlijk te worden door het diep sturen van de snelle linksbuiten, uiteindelijk levert dit de 1e helft niets op. Wel brengt Rick nog uitstekend redding op een 1 op 1 situatie met de spits. Een fout van de keeper van HRC stelt Bram in staat om de 0-3 te scoren.

Na rust behoudt Aquila de controle en weet het in snel tempo uit te lopen tot een hogere score. De 0-4 volgt uit een afgeslagen corner die Dennis m.b.v. een speler van HRC op zijn naam brengt. Hielke weet de 0-5 te scoren, met een schot van buiten de 16 die nog van richting wordt veranderd. Bram zorgt voor de 0-6 uit een prima solo. Jammer genoeg kan een tegendoelpunt van HRC niet worden voorgekomen, vlak voor tijd volgt uit een terechte penalty de 1-6. In de blessuretijd zorgt Bram voor het slotakkoord met de 1-7.

Deze oefenwedstrijd heeft aangetoond dat Aquila t.o.v. vorig seizoen in de breedte sterker is geworden en dat er op iedere positie een gezonde concurrentiestrijd heerst.

Zondag 7 oktober komt Heumen op bezoek in Dreumel, aanvang 14:00 uur.

Tot dan!