Aquila wint thuiswedstrijd van DVSG

DVSG 1 (zon)

Conte Mamadou (volley)
Willem v. Welie (intikker)
Conte Mamadou (kopbal)
Rick Pruijn (schot)
Assist: Roy Pruijn

7 april 2019 14:00

Onbekend

Vandaag, na voor de meeste spelers 2 dagen pleinpop in de benen, mochten we aantreden tegen DVSG uit Groesbeek, een jonge ploeg waar Aquila in de uitwedstrijd punten liet liggen. Nadat Aquila vorige week in de derby gelijkspeelde, is de boodschap voor vandaag duidelijk. Er moest gewonnen worden, maakt niet uit hoe.

Na een goede warming-up geeft de scheidsrechter A. Mejia het startsein voor pupil van de week Nils om de score te openen, hij doet dit feilloos. Hierna mogen de echte mannen gaan beginnen en al direct heeft Aquila via Conté de mogelijkheid om op voorsprong te komen, echter gaan zijn schot net naast. Aquila is gewaarschuwd voor de snelheid van de spitsen van DVSG, echter komt het gevaar ditmaal vanuit het middenveld. De opkomende rechtshalf weet tot tweemaal uitstekend door te breken en de aanvallers van DVSG van perfecte voorzetten te voorzien. Geluk voor Aquila dat één poging op de lat belandt en de ander voorlangs gaat. Aquila is wakker geschut en heeft het betere van het spel, dit wordt na 28 minuten spelen beloond, een ingooi van Thijn wordt op waarde geschat door Conté die met een acrobatische actie de 1-0 op het scorebord zet. DVSG is aangeslagen en Aquila profiteert optimaal. Conté gaat zijn directe tegenstander voorbij en legt de bal keurig voor op de mee opgekomen Willem, die de bal binnenloopt, 2-0. Vrijwel direct hierna wordt het 3-0, Mees breekt door en weet met links een prima voorzet af te leveren die wordt binnengekopt door Conté. En zo staat Aquila na 35 minuten op een comfortabele 3-0 voorsprong, deze wordt hierna keurig vastgehouden tot de rust.

In de rust komt het logische besluit om de tweede helft door te drukken en de wedstrijd uit te spelen. De overhand qua voetbal blijft aan Dreumelse zijde, waarbij DVSG elke keer het randje opzoekt in de duels. Dit levert dan ook wat domme, onnodige en terecht gegeven gele kaarten op voor de uit club. Na 60 minuten zorgen de gebroeders Pruijn ervoor dat de wedstrijd beslist is. Ditmaal is Roy aangever op Rick, die de 4-0 binnenschiet. Hierna gaat het gas er bij beide ploegen wat af en weet Aquila nog eenmaal te scoren. Mees wordt deze middag voor zijn uitstekende spel beloond en kan een voorzet van Conté binnenlopen en zorgt hiermee voor de 5-0. Nadat de eindstand bereikt is besluit de uitstekend leidende scheidsrechter de wedstrijd te beëindigen.

Aanstaande donderdag mag Aquila thuis aantreden tegen Unitas ‘28 uit Wamel. De wedstrijd vangt aan om 20:00 uur.

Wij verwachten en hopen de volgende wedstrijd weer op de steun van het trouwe blauw-witte legioen.