Aquila steelt punt in derby tegen Avios/DBV

AVIOS/DBV 1 (zon)

... (intikker)
Conte Mamadou (intikker)

4 november 2018 14:00

Vandaag stond de wedstrijd tegen nummer 2 Avios/DBV op het programma. Veel supporters (circa 600) van beide ploegen hadden de weg naar het Dreumels-veld gevonden en zorgden voor een goede sfeer, heerlijk! Nadat er enkele elftalfoto’s en een gezamenlijke foto zijn genomen laat pupil van de week Tycho als eerst het net bollen.

Aquila, dat bij winst de 1e periodetitel kan winnen, begint (te) slap aan de wedstrijd en wordt onder druk gezet door de ploeg van ex-aquila trainer Jeroen van Kampen.  De eerste echte kans is dan ook voor Avios/DBV, gelukkig voor Aquila schiet Jurgen deze snoeihard op de lat. Daarna volgt nog een bal voor de goal langs, die door iedereen gemist wordt. Aquila stelt hier  de 1e helft veel te weinig tegenover en creëert na een voorzet van Thijn alleen een kop kans die door Conté over wordt gekopt. In de 1e helft worden de meeste duels worden door Aquila verloren en komt het mede door het felle Avios/DBV niet aan voetballen toe.

In de rust volgt een donderspeech en enkele tactische omzettingen, echter levert dit niet het gewenste resultaat op. Na 47 minuten voetbal komt Aquila op achterstand. Een voorzet van Walter wordt slecht verwerkt en de rebound is wel besteed aan wie anders dan de altijd attente Jurgen, 0-1. Hierna komt Aquila wat beter in haar spel, echter tot kansen leidt dit niet. Doordat Aquila meer risico’s neemt gedurende de wedstrijd komt er meer ruimte voor de voorwaartsen van Avios/DBV, echter de vele kansen zijn vandaag niet aan hen besteed. De paal en goed keeperswerk van Jason voorkomt een grotere achterstand. Aquila gokt op het die ene kans, die lijkt het na 82 minuten ook te krijgen. Thijn wordt na een goede actie vastgehouden in de zestien en komt daardoor niet tot een schot, de scheidsrechter ziet er helaas geen penalty in. Hierna wordt Aquila wel wat sterker, speelt het 1 op 1 achterin en komt Avios/DBV er niet meer uit. In de blessuretijd volgt toch die ene kans, een harde voorzet van Niels wordt gecontroleerd door Thijn in de zestien en binnengeschoten door Wout. De keeper weet de bal nog net te keren, maar Conté is er als de kippen bij om de rebound binnen te tikken. Vlak hierna fluit de goed leidende scheidsrechter, die aanvoelde hoe een derby gespeeld dient te worden, af voor het einde van de wedstrijd.

Aquila mag vandaag heel blij zijn met het ene punt, waarbij gezegd dient te worden dat niemand van Aquila, behoudens Jason, zijn normale niveau behaalde.

Volgende week is Aquila vrij van competitieverplichtingen. Concurrent voor de 1e periode Overasseltse boys speelt volgende week wel, en wel uit tegen Niftrik. Bij puntverlies is Aquila verzekert van de 1e periode. Mocht dit niet het geval zijn dan heeft Aquila nog een kans over 2 weken, dan speelt het uit tegen DVE-Trajanus om 15:00 uur. Om daar te winnen zal het wel anders voor de dag moeten komen als vandaag!