Aquila pakt 1e periode uit bij DVE-Trajanus

Assist: Roy Pruijn
... (afstandschot)
... (scrimmage)
Joris de Jong (scrimmage)
... (intikker)
... (e.d.)

18 november 2018 14:30

Onze jongens waren er alles aan gelegen om de kleine teleurstelling (het nog niet behalen van de 1e periode) van de afgelopen week weg te spoelen. Er is van de week goed en hard getraind en het vertrouwen is er dan ook om nu wel de 1e periode binnen te halen.

En dan is het zondagmiddag 14:30 uur.

De gezichten van de spelers lichtelijk gespannen en een geconcentreerde sfeer. Een goede warming-up en het o zo mooie spelletje kan weer beginnen. En dat tegen de gedeelde nummer laatst, dat de afgelopen twee weken 4 punten binnenhaalde. We hadden al gehoord dat de tegenstander de beschikking had over veel technische spelers en veel snelheid op de zijkanten.

DVE begint fel aan de wedstrijd en zet Aquila onder druk, de nummer 7 en 10 van DVE moeten regelmatig met 2 à 3 man aangepakt worden om hen af te stoppen. Na 15 minuten voetbal komt Aquila op achterstand, goed doorgaan van de snelle linksbuiten levert een voorzet op in de zestien die hard wordt binnen gevolleyd. Hierna komt Aquila beter in de wedstrijd en houdt het DVE onder druk. Mede hierdoor kan Conté de bal oppikken en zijn mannetje uit spelen (zoals wel vaker vandaag), vlak voor de zestien wordt hij gestuit. De vrije trap wordt door Thijn op het hoofd van Roy gelegd, die met een harde bekeken kopbal voor de dan verdiende gelijkmaker zorgt. Vlak hierna komt Aquila op voorsprong, na een goede steekbal komt Conté 1 op 1 voor de keeper en hij schuift de bal bekeken er langs op in het doel. DVE wordt na deze goal sterker en laat twee 100% kansen onbenut. Toch weet het net voor rust gelijk te maken via een afstandsschot.

Na de rust komt Aquila goed uit de startblokken en weet het ook twee 100% kansen te creëren, echter weet de keeper de kopbal van Conté te keren en de volley van Conté gaat naast. DVE wordt in deze fase ook enkele keren gevaarlijk via de geweldig voetballende aanvoerder, de lat helpt Aquila een handje. In de betere fase van Aquila weet DVE toch op voorsprong te komen. Een diepe bal wordt slecht verwerkt door de achterhoede van Aquila waardoor de snelle linksbuiten de bal kan binnenlopen. Direct daarna wordt het weer gelijk, een voorzet van Willem wordt in de kluts binnen gefrommeld door Joris. Met nog 15 minuten voetbal te gaan volgt een knotsgekke slotfase, waarin DVE weer op voorsprong komt. Miscommunicatie en de hulp van een polletje zorgt ervoor dat de bal een andere wending aanneemt en ervoor zorgt dat de spits de bal vrij kan binnenlopen. Zoals wel vaker dit seizoen zijn de laatste 10 minuten compleet voor Aquila en het weet hierin nog twee doelpunten te maken. Een vrije trap van Thijn wordt door de nr. 5 van DVE in eigen doel gekopt. Aquila ruikt de winst en die volgt een samba combinatie tussen Thijn en Mees levert een schitterend doelpunt van Thijn op. Het verzet van DVE is gebroken en een slotoffensief zit er ook niet meer in. AQUILA PAKT HIERMEE OP EIGEN KRACHT DE 1E PERIODE.

De achterhoede van Aquila heeft het vandaag moeilijk gehad met de goede technische spelers van DVE, maar door de veerkracht en als team te opereren zijn uiteindelijk de 3 punten en de periodetitel mee naar Dreumel gegaan. Door het pakken van de 1e periodetitel zijn we in feite nog maar 1 wedstrijd verwijderd van de 4e klasse, deze knappe prestatie is dan ook gevierd met een (klein) feestje.

Volgende week spelen we weer uit om 14:30 uur tegen Victoria ’25 in Afferden. Gesteund door onze trouwe supportersgroep gaan we in ieder geval met goed vertrouwen de wedstrijd in.

Tot volgende week.