Aquila gaat onderuit bij Overasseltse boys

Overasseltse Boys 1 (zon)

... (scrimmage)
... (schot)
... (schot)
Assist: Bram Bouman

22 april 2019 14:00

Vandaag staat de wedstrijd op het programma uit tegen Overasseltse boys (OVB). Een belangrijke wedstrijd voor beide ploegen, Aquila kan bij winst verder uitlopen op de concurrentie en OVB moet winnen om aansluiting te behouden bij de eerste 4 plaatsen. Op het moderne sportpark bij OVB, waar het wedstrijdveld nog eenmaal gesproeid wordt, hangt een prima sfeer.

Een dramatische warming-up aan Aquila zijde zorgt ervoor dat de ploeg niet scherp begint aan de wedstrijd. Veel onnauwkeurigheden in de passing zorgen ervoor dat Aquila continue onder druk staat. Na 10 minuten krijgt het de 1e tegenslag te verwerken, aanvoerder Thijn moet het veld verlaten met een blessure. Veel overtredingen, hoekschoppen en ingooien zijn nodig om OVB van het doelgebied weg te houden. Laat dit echter de grote kwaliteit zijn van OVB, lange slimme spelers die scherp zijn bij deze standaardsituaties. Na enkele scrimmages voor de goal van Aquila komt het toch wat beter in haar spel en is met name Conté die veel duels weet te winnen van zijn directe tegenstander, zonder overigens gevaarlijk te worden. Het is dan ook zuur dat na een minuut of 35 de 1e goal te noteren valt voor OVB. Een festival aan fouten / ongelukkig wegwerken is debet aan de goal, waar Bram Meeuwsen aan OVB-zijde vanaf 2 meter van de goal kan binnen prikken. Hierna weet Aquila zonder verdere schade de rust te halen.

Enkele tactische omzettingen in de rust zorgt ervoor dat Aquila scherp uit de kleedkamer komt, in de 48e minuut krijgt Roy Pruijn een vrije doortocht maar zijn schot wordt uitstekend gepareerd door de keeper van OVB. Aquila houdt de druk erop en een hoekschop wordt hard binnenschoten en 30cm achter de doellijn weggewerkt, de daarop volgende rebound wordt door Roy Pruijn tegen de hand van een OVB-speler aangeschoten. Helaas ontgaan beide momenten scheidsrechter Jung. Waar Aquila beter in de wedstrijd komt, profiteert OVB maximaal van de gemiste kansen. Het loopt binnen 5 minuten uit naar een 3-0 voorsprong. Eerst is namens OVB Bas Janssen die een afgeslagen voorzet snoeihard binnenschiet en later Milan Nicolasen die naar binnen snijdt en met zijn linker de korte hoek vindt. Aquila is aangeslagen en overleeft enkele doelrijpe pogingen van OVB, toch is het Bram Bouman die uit het niets, met een mooie solo, voor de 3-1 zorgt. Het geloof keert ietwat terug en na 75 minuten wordt dit beloond, goed doorgaan van Bram brengt de bal bij Mees van den Heuvel die zeer koelbloedig voor de 3-2 zorgt. De spanning keert terug, Wout Elsen schuift daar naar voren en dit zorgt ervoor dat OVB meer ruimte krijgt. Toch springt OVB daar slecht mee om en is het Aquila dat vlak voor tijd de kans krijgt op de gelijkmaker. Wout kopt een lange bal door op Dennis van Gessel, die de bal richting de hoek van de goal puntert. Helaas redt de keeper prima en is er niemand van Aquila aanwezig bij de terugkomende bal. Vlak hierna fluit de scheidsrechter voor het einde van deze, gezien de belangen, verder sportief verlopen wedstrijd. Rest ons nog één ding te vermelden, het optrede van de grensjager van OVB die werkelijk waar voor alles zijn vlag omhoog stak. Hopelijk gaat de scheidsrechter van aanstaande zondag hier beter mee om.

Met nog 4 duels te gaan is de spanning in de competitie weer volledig terug, zie bijgevoegde ranglijst.

Aanstaande zondag staat de thuiswedstrijd op het programma tegen dezelfde tegenstander als vandaag, aanvang 14:00 uur.