Aquila neemt 3 zwaarbevochten punten mee naar Dreumel!

SVO '68 1 (zon)

... (e.d.)
Bram Bouman (schot)
Assist: Roy Stuive

14 oktober 2018 14:30

Zondag 14 oktober 2018 mag Aquila het opnemen tegen SVO’68 in Ooij. De tegenstander, die niet goed gestart is dit seizoen, is er één om mee rekening te houden. Na een matige warming-up begint Aquila goed aan de wedstrijd. Gesteund door de ‘harde’ wind creëert het in de eerste 10 minuten goede kansen. Na een goede steekpass van Thijn is de 1e kans voor Conté, echter komt de keeper uitstekend uit zijn goal en blokkeert op een correcte wijze de doorgang. De volgende kans volgt uit een lange bal van Wout op Conté die zijn tegenstander te snel af is, in de zestien trekt hij echter aan de noodrem, penalty! Helaas gaat deze penalty mis. Uit de tegenaanval volgt een gevaarlijke voorzet van SVO die door iedereen wordt gemist. Na een half uur lijkt Aquila op voorsprong te komen via Hielke die een rebound binnentikt van een afgeslagen afstandsschot van Niels, echter wordt deze door de grensrechter van SVO op zeer opmerkelijke en onterechte wijze afgevlagd. De vlag wordt pas opgestoken nadat de scheidsrechter herhaaldelijke een blik werpt naar de grensrechter. Gelukkig is de nummer 12 van SVO een minuut of 5 later wel zo sportief om een hoekschop van Thijn schitterend tegen de touwen te werken, 0-1 voor Aquila. Dit is tevens de ruststand.

Mede door de wind, grote afstanden en het hoge tempo is deze rustperiode nodig voor de moegestreden 22 spelers. Na de rust grijpt SVO met behulp van de wind het initiatief. Het laat met goed voetbal vanuit het middenveld zien dat deze wedstrijd nog zeker niet gespeeld is, toch komt Aquila het eerste kwartier zonder al te veel problemen door. Na een uur spelen worden Thijn en Hielke vervangen door Roy S. en Bram. Deze laten direct hun waarde zien. Uit een actie van Conté kan Roy S. de bal breed leggen op Bram die niet twijfelt en vanaf een meter of 10 de bal in het dak van het doel jaagt. 0-2! Hierna bijt SVO meer en meer van zich af en zo wordt het een wedstrijd met veel duels en overtredingen. Na 65 minuten komt SVO op 1-2, het beloven nog 25 spannende minuten te worden voor de kijker(s). SVO zet de druk erop, echter worden de (kleine) kansen van SVO uitstekend onschadelijk gemaakt door de hardwerkende middenvelders, goed acterende achterhoede en de uitstekend keepende Jason. Na 80 minuten gaat SVO 1 op 1 spelen en komt er ruimte voor de spitsen van Aquila. Helaas ontbreekt het (te) vaak aan een goede eindpass om hier echt van te profiteren. Na enkele hachelijke momenten voor de goal van Aquila en 5 minuten blessuretijd besluit de uitstekend fluitende scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd te fluiten. Aquila boekt door een geweldige teamspirit een 1-2 overwinning bij SVO.

Volgende week zondag speelt Aquila thuis tegen de nummer 2 van de competitie: VV Niftrik. Deze ploeg degradeerde vorig seizoen uit de 4e klasse. De aanvang van deze wedstrijd is om 14:00 uur.