AAC/Olympia – Aquila, 0-3

AAC-Olympia 1 (zon)

24 maart 2019 14:00

De manschappen van Aquila 1 moesten vandaag afreizen naar Altforst. Voor de wedstrijd kon beginnen moesten er nog enkele reparaties aan de doelnetten en het wedstrijdveld plaatsvinden. De reparaties aan het wedstrijdveld hielpen weinig, op het veld was voetbal voor beide partijen onmogelijk. Jammer, als je een perfect veld hebt liggen in Horssen. Trainer van Baren kon weer beschikken over een bijna fitte selectie, alleen Mees en de langgeblesseerde Joep & Lesley ontbreken nog. Mees en Lesley hervatten aankomende week weer de training.

Na een matige warming up, start de wedstrijd aan Aquila zijde ook matig tegen een fel opterend A/O. Aquila komt niet aan voetballen toe door een (te) lage handelingssnelheid, slordig combinatiespel, een zeer matige grasmat en een goed staand A/O. De wedstrijd speelt zich af tussen beide zestienen, zonder dat er echte kansen gecreëerd worden. Aquila wordt voornamelijk gevaarlijk door voorzetten / combinaties vanaf de zijkanten, echter zijn de kansen / schoten die hieruit voortvloeien van Conté en Hielke (2x) niet doeltreffend genoeg. Aan de andere zijde wordt A/O vooral gevaarlijk door (te) makkelijk gegeven vrije trappen.

In de rust volgt een terechte donderspeech van Van Baren met enkele goede tactische aanvullingen van Ramon.

In de 2e helft begint Aquila wat beter en kan het de linies beter op elkaar houden, waardoor er meer balveroveringen plaatsvinden. Toch weet A/O er eenmaal gevaarlijk uit te komen, maar redt keeper Jason heel knap met zijn uitgestoken hand. Hierna is het de beurt aan Aquila, de sterk ingevallen Bram weet na een goede actie Roy Pruijn te bereiken die met een bekeken schuiver in de benedenhoek de keeper kansloos laat. Het verzet van A/O lijkt gebroken en met een identieke actie speelt Bram weer Roy Pruijn vrij en nu schiet hij de bal in de andere hoek en zorgt hiermee voor de 0-2 voorsprong. Hiermee was na 75 minuten de wedstrijd gelopen en bouwt Aquila de voorsprong uit na 0-3 door een individuele acte van wie anders dan Conté.

Op basis van 1e helft had A/O misschien wel een gelijkspel verdiend, maar de individuele klasse aan Aquila zijde besliste vandaag de wedstrijd in het voordeel van de Dreumelse ploeg.

Het was afgelopen zondag ook weer duidelijk dat de steun van het trouwe Aquila legioen onze jongens helpt, dus wij hopen jullie allemaal weer te zien in Alphen, bij Avios/Dbv – Aquila. De wedstrijd zal om 14:30 uur aanvangen.