Aquila wint ruimschoots van VVLK!

VVLK 1 (zon)

Hielke Ton (vrije trap)
Thijn Remmits (intikker)
Roy Pruijn (schot)
Roy Pruijn (kopbal)
Assist: Bram Bouman

10 februari 2019 14:30

Onbekend

Vandaag mocht Aquila aantreden tegen VVLK in Leuth. De tegenstander staat (na de opheffing van het 1e elftal van DVE-Trajanus) inmiddels laatste op de ranglijst, echter was men bij Aquila gewaarschuwd. De thuiswedstrijd werd in Dreumel weliswaar met 4-0 gewonnen, maar de ploeg uit Leuth had wel laten zien goed te kunnen voetballen.

Op het goed bespeelbaar veld start Aquila perfect. Op randje zestien wordt Thijn, zoals wel vaker deze middag, onregelmatig afgestopt. De vrije trap wordt door Hielke snoeihard in de rechter beneden hoek geschoten. Met de harde wind in de rug behouwt Aquila het initiatief, zonder dat hier echte kansen tegenover staan. Met een goede opbouw vanuit achteruit probeert VVLK haar voorwaartsen aan het werk te zetten, eenmaal is dit succesvol. Ware het niet dat de bal in buitenspel positie wordt binnengeschoten. Vlak hierna krijgt het nog een kans na een onoplettendheid achterin, echter let onze keeper wel op en blijft het 0-1. Na een half uur spelen komt Aquila op 0-2, Conté passeert zijn tegenstander en zijn harde voorzet wordt knap binnengetikt door Thijn. Dit is tevens de ruststand.

Na rust weet Aquila met goed combinatievoetbal VVLK veelal onder druk te zetten, dit levert ook al snel een 3e treffer op. Een schitterende combinatie tussen Mees en Roy Pruijn, wordt door laatstgenoemde snoeihard binnengeschoten (de bal blijft zelfs even hangen in de haak). Hierna komen er nog kansen voor Mees, Conté en Bram. Helaas wordt hier slordig mee omgesprongen. Toch wordt het in de 75e minuut nog 0-4. Een prima actie en dito voorzet van Bram wordt door Roy Pruijn binnengekopt. Hierna laat Aquila de teugels wat vieren en krijgt VVLK nog één kans, een voorzet van de zijkant wordt door spits tegen Jason aangeschoten. Zo blijft het dus 0-4 en neemt Aquila 3 punten mee naar Dreumel.

Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen DSZ, de nummer 3 van de competitie. De uitwedstrijd werd met het nodige kunst- en vliegwerk met 0-1 gewonnen. Wij hopen u om 14:00 uur te mogen verwelkomen op sportpark ‘De Zeven Morgen’ in Dreumel. Tot dan!