Aquila leidt eerste nederlaag van het seizoen tegen AAC/Olympia

AAC-Olympia 1 (zon)

... (schot)
Conte Mamadou (volley)
... (scrimmage)
... (solo)

20 januari 2019 14:00

Na een korte winterstop mag Aquila het opnemen tegen AAC/Olympia, dat knap 5e staat in de competitie. Aquila wil perse voetballen, om de goede vorm van voor de winterstop voor te zetten. Het wedstrijdveld wordt diverse malen gerold en gekeurd door de scheidsrechter en goed bevonden. Achteraf moet men eerlijkheidshalve zeggen dat het wedstrijdveld onbespeelbaar was (te hard).

Pupil van de week Ella-Marie mag voor het eerst scoren deze middag, hierna start de wedstrijd. Aquila is niet scherp en moet na 30 seconde al een reuzekans incasseren, keeper Jason maakt deze onschadelijk. Het voetbal wat Aquila wil spelen is niet mogelijk, combineren gaat vaak na 2 à 3 passes al mis waardoor het maar sporadisch aan de zestien van A/O komt. A/O is veel effectiever dat met lange ballen vanuit de verdediging de snelle spitsen aan het werk zet. Hieruit volgt na een kwartier de terechte voorsprong voor A/O, 0-1. Na deze 0-1 volgen er in de 2e helft nog twee momenten. Het eerste moment is een terechte rode kaart voor A/O, de 1e gele kaart is voor een grove overtreding en hier opvolgend een slaande beweging. Hierna ontsnapt de keeper van Aquila aan rood na het neerhalen van een doorgebroken speler.

Na rust start Aquila beter en komt het na 55 minuten op gelijke hoogte, een steekbal door de lucht van Thijn wordt door Conte binnen gevolleyd. Direct hierna zakt het weer in bij Aquila en is zoals eigenlijk de hele wedstrijd A/O feller en wint het in 95% van de gevallen de 2e bal. Er is niets te zien van de man meer situatie en het lijkt erop of Aquila met een man minder op het veld staat. In de 70 minuut een dode spelsituatie en A/O komt op voorsprong, de bal kan niet worden weggewerkt in de achterhoede van Aquila en de daaropvolgend vrijstaande speler profiteert hiervan. Direct hierna gaat Aquila 1 op 1 spelen, maar na slechts 30 seconde heeft dit al weinig zin als A/O hiervan profiteert. Uit weer een diepe bal vanuit de achterhoede wordt de snelle voorhoedespeler weggestuurd en deze profiteert van de geboden ruimte en schiet de bal door de benen van de keeper binnen. Echte kansen komen er niet meer en A/O wint vandaag verdient in Dreumel.

Om de goede vorm weer te herpakken zal er met een andere instelling en beleving de wedstrijden ingegaan moeten worden. Iedereen zal korter moeten dekken, beter in de positie moeten voetballen, makkelijker moeten combineren en serieuzer de wedstrijden in moeten gaan om weer tot goede resultaten te komen.

Volgende week wacht de derby tegen Avios in Alphen, om 14:30 uur zal de wedstrijd aanvangen.