Aquila boekt een 1-5 overwinning op SV Heumen

... (afstandschot)
Niels Last (intikker)

19 mei 2019 14:30

Op zondag 19 mei om 14:30 uur mag Aquila het gaan opnemen tegen SV Heumen. Het belooft vooraf geen gemakkelijke wedstrijd te worden, aangezien Heumen thuis Niftrik en Avios/DBV van puntverlies had voorzien. Aquila was dus gewaarschuwd en moet winnen om de beslissing van het kampioenschap in eigen hand te houden.

Dat Aquila moet winnen is niet uit de warming-up af te lezen, toch start het goed aan de wedstrijd en weet het met goed combinatievoetbal Heumen onder druk te zetten. In de eerste 10 minuten zijn er mogelijkheden voor Niels Last (vrije trap op de lat) en Conté (gekraakt schot), daar tegenover staat een kopbal van Heumen die voorlangs gaat. Daarna gaat de storm wat liggen en speelt de wedstrijd zich voornamelijk af op de helft van Heumen. De achterhoede van Aquila staat in deze fase als een huis, waardoor de voorwaartsen van Heumen geen enkele poot aan de grond krijgen. Net voor rust valt de toch wel bevrijdende 0-1, Roy Pruijn stuurt Conté diep die met een goede actie de verdediger passeert en op de achterlijn de bal keurig terugtrekt op de mee ingeschoven Niels.

De tweede helft start Aquila voortvarend en voordat iedereen er eigenlijk erg in heeft loopt het uit naar een 0-4 voorsprong. Eerst is het aanvoerder Thijn Remmits die een perfecte voorzet van Bram Bouman binnenkopt. Daarna is het de beurt aan Bram, die met zijn specialiteit, solist, de hele verdediging van Heumen het nakijken geeft. En als dan Conté ook nog zijn gebruikelijke doelpunt(je) meepikt door een afgeslagen vrije trap van Thijn binnen te koppen is het feest compleet en de wedstrijd beslist. Toch kan de nul niet gehouden worden achterin, een onoplettendheidje in de achterhoede zorgt ervoor dat Harm Franken namens Heumen de eretreffer kan laten aantekenen. In het laatste half uur komt er veel ruimte vrij voor Aquila, maar Thijn, Mees, Conté en Bram weten dit niet meer om te zetten in doelpunten. Net voor tijd wordt het nog 1-5. Een slim overstapje van Roy Pruijn stelt Thijn in vrije positie, maar zijn schot komt op de paal echter perst Niels er nog een sprint uit en werkt de terug gespatte bal met een sliding binnen.

Niet veel later volgt het laatste fluitsignaal en heeft Aquila gedaan wat het moest doen, winnen van SV Heumen. Doordat DSZ ook wint van SCD’33 is de strijd om het kampioenschap nog niet beslist. Aquila zal haar laatste wedstrijd tegen SVO’68 ook in winst moeten omzetten om zeker te zijn van het kampioenschap. Het kampioenschap wordt dus op de laatste speeldag beslist en zodoende volgt er nog een spannende week voor Aquila.

De wedstrijd Aquila – SVO’68 begint om 14:30 uur en vindt plaats in Dreumel.

We verwachten en hopen op de trouwe steunen van de supporters, tot dan.