Aquila weet weer niet te winnen bij Dvsg

DVSG 1 (zon)

Roy Pruijn (schot)

24 februari 2019 14:00

Een mooie zondagmiddag zou een spektakel kunnen brengen op het Groesbeekse voetbalveld. Helaas was dit niet het geval. Zowel de thuis- als uitspelende ploeg lieten weinig voetballende kwaliteiten zien. Veel lange-ballenwerk was het recept van deze dag. Aquila ging vaak teveel mee in het spelbeeld van Dvsg.

Aquila start de wedstrijd slecht en staat na 10 minuten al tegen een achterstand aan te kijken, een diepe bal valt goed en de snelle spits weet hiervan perfect te profiteren door de bal laag in de beneden hoek te schieten. Al snel komt Aquila op gelijke hoogte, een slim genomen vrije trap belandt bij Conté die via de man wegdraait en de bal laag in de linker beneden hoek schiet. De vlaggenist van Dvsg staat op onbegrijpelijke wijze met de vlag omhoog voor buitenspel, zoals wel vaker vandaag. Maar gelukkig voor Aquila laat de scheidsrechter hem deze keer wel staan en het is 1-1. Toch is Aquila nog niet scherp en weet het niet door het collectief verdedigend Dvsg te breken, sterker nog Dvsg komt weer op voorsprong. Op identieke wijze ontsnapt de snelle spits en weer weet hij Jason te passeren, nadat hij hiervoor nog een soort dezelfde kans had gemist. Hierna probeert Aquila het nog wel, maar de overtuiging ontbreekt en zo gaat het met een 1-2 achterstand rusten.

Na de rust hetzelfde spelbeeld, een massaal teruggetrokken Dvsg waar Aquila maar moeizaam doorheen weet te komen. Toch lijkt Aquila in de zestigste minuut op gelijke hoogte te komen. Een voorzet van Thijn wordt door een speler van Dvsg verlengd en door Wout binnen gevolleyde, echter staat voor de zoveelste keer de grensjager met de vlag omhoog en wordt deze goal om onbegrijpelijke redenen afgekeurd. De spelers van Dvsg worden steeds agressiever en rekken veel tijd, die er gelukkig wel wordt bijgetrokken blijkt later. Na 75 minuten gaat Aquila 1 op 1 spelen en wordt het sterker en sterker, echter valt het doelpunt aan de andere kant. De rechtsbuiten wordt niet aangepakt, waardoor hij de bal panklaar kan leggen op de snelle spits en die schuift de bal in de rechter beneden hoek. Aquila geeft niet op, waar Dvsg nog aan het nagenieten is ziet Thijn dat Roy Pruijn geheel vrijstaat en hij schiet de bal laag binnen, 2-3. Aquila gaat door en weet zelfs de gelijkmaker te produceren, Thijn weet door te breken en bereikt Mees met een schitterende pass en Mees rondt met zijn hoofd fraai af. Vlak hierna fluit de toch wel prima leidende scheidsrechter af.

Na het einde van het fluitsignaal lopen de frustraties van Dvsg op en gedragen de spelers en staf van Dvsg zich schandalig en proberen zelfs de scheidsrechter aan te vallen (waardoor er nog twee rode kaarten vallen aan Dvsg zijde). Gelukkig springen enkele spelers van Aquila tussen Dvsg en de leidsman, waarna de rust wederkeert.

Boodschap voor de wedstrijd na de carnaval (uitwedstrijd tegen Niftrik) is dat we weer meer voetbal moeten laten zien.