Aquila wint van Heumen met 4-0

Roy Stuive (schot)

7 oktober 2018 14:00

Aquila wint van Heumen met 4-0

Vandaag staat de 2e thuiswedstrijd van het seizoen op het programma. Sv Heumen uit het gelijknamige Heumen is de tegenstander. Nadat de pupil van de week Lucas Peters de bal tegen de touwen heeft geschoten kan het “echte” werk gaan beginnen.

Al na 2 minuten wordt Aquila geweldig in het zadel geholpen door een foutieve terugspeelbal van een speler van Heumen, Conté weet hier wel raad mee en schiet de bal koelbloedig in de hoek. Hierna laat Heumen zien dat het een waardig tegenstanders is, met een goede opbouw vanuit de achterhoede. Door goed collectief verdedigen komen hier geen kansen uit voort en worden er alleen enkele vrije trappen en hoekschoppen weggeven. Mede door onnauwkeurigheid in de passing komt Aquila weinig van haar eigen helft af, als dit wel gebeurd is het ook direct gevaarlijk. Goed doorzetten van Tim stelt Conté instaat om een perfecte voorzet af te leveren op de opkomende Willem die perfect binnenkopt, 2-0.

Na rust hetzelfde spelbeeld, het initiatief bij Heumen zonder dat Aquila echt in de problemen komt. Na 75 minuten weet Aquila zelfs de voorsprong uit te breiden na een snel genomen vrije trap van Wout op Bram, die met twee mooie passeerbewegingen de verdediging en keeper kansloos laat. Na de 3-0 is het verzet van Heumen gebroken en weet Aquila er nog één treffer bij te prikken met wederom hulp van Heumen. Een kopbal belandt voor de voeten van Roy Stuive, die keurig de 4-0 binnen volleyd. Zoals altijd krijgt de tegenstander altijd 1 kans, echter verwacht de buitenspeler van Heumen de bal niet echt en “dribbelt” hem bij Jason in de handen. Vlak hierna fluit de prima leidende scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd en weet Aquila enigszins geflatteerd met 4-0 te winnen. Met 3 wedstrijden gespeeld en 9 punten rijker is Aquila prima van start gegaan.

Aanstaande zondag speelt Aquila uit tegen SVO’68 uit Ooij, aanvang 14:30 uur.