Aquila boekt goede thuisoverwinning op DSZ!

Aquila 1

DSZ 1 (zon)

Thijn Remmits (penalty)
Thijn Remmits (afstandschot)
Assist: Hielke Ton
Thijn Remmits (kopbal)
Assist: Bram Bouman

17 februari 2019 14:00

Onbekend

Op een heerlijke zonovergoten voetbalmiddag mag Aquila het op eigen veld opnemen tegen DSZ te Boven-Leeuwen. De uitwedstrijd werd met 1-0 gewonnen.

Aquila begint na een goede warming-up scherp aan de wedstrijd en zet vanaf het begin af aan goed druk op de spelers van DSZ, tot echte kansen leidt dit niet. Aan beide kanten is het rommelig en vaak komt de eindpass niet aan. Wanneer er wel goed gevoetbald wordt levert dit ook direct enkele kleine kansjes op voor Joris en Conté. Toch blijft het tot aan de rust 0-0.

De 2e helft start Aquila niet zo goed als de eerste. De eerste 15 minuten van de 2e helft zijn voor DSZ, dit levert ook geen kansen op mede door sterk verdedigingswerk van Tim, Rick en Harm. Hierna komt Aquila in haar spel. Een (ongelukkige) handsbal in de zestien levert nog geen penalty op, maar even later als Mees met een mooie steekpass Conté wegstuurt en deze ten val wordt gebracht in de zestien volgt er wel een penalty. Deze wordt uitstekende benut door Thijn. De frustraties bij DSZ lopen op, waardoor er meer ruimte op het veld beschikbaar komt. De 2-0 volgt al snel na de penalty, Hielke haalt de bal schitterend uit en stelt Thijn in staat om aan te leggen vanaf een meter of 30. Zijn harde afstandsschot verdwijnt schitterend in de rechter bovenhoek. Aquila zit op rozen en weet als team de voorsprong vast te houden, bijna elk duel wordt gewonnen. Vlak voor het einde van de wedstrijd wordt het zelfs 3-0. De goed ingevallen Bram Bouman weet met een perfecte voorzet Thijn te bereiken die knap binnenkopt. Direct hierna fluit de prima leidende scheidsrechter (die de wedstrijd een echte wedstrijd liet worden) voor het einde van de wedstrijd.

Rest mij als analist een compliment te geven aan de gehele ploeg voor het getoonde spel in de 2e helft, inzet en strijd. Mooi om te zien dat Aquila met een uitmuntende teamprestatie de nummer 3 van de competitie opzij zet met een uitstekende overwinning. DSZ heeft werkelijk waar geen enkele kans gehad om een doelpunt te maken.

Volgende week speelt Aquila een uitwedstrijd tegen DVSG om 14:00 uur. Tot dan allen!