Aquila boekt zakelijke overwinning op SCD’33 in Deest

Conte Mamadou (intikker)

14 april 2019 14:00

Benali, M

Vandaag de uitwedstrijden tegen SCD’33 uit Deest, de ploeg die de laatste maand goede resultaten in de boeken liet zetten.

Aquila zet een goede warming-up neer en start de wedstrijd uitstekend tegen een massaal teruggetrokken SCD, wat op de counter voetbalt. Toch is de 1e (schiet)kans voor SCD en belandt de bal op de paal. Aquila zet daar goed positiespel tegenover, alleen ontbreekt de snelheid in de passing. Kansen zijn er voldoende deze 1e helft, alleen is de afwerking slap. Schoten van Joris (2x), Conté, Roy P. en een kopbal van Wout missen de overtuiging om de keeper van SCD te passeren. Toch is net voor rust Conté die een afgeslagen vrije trap van Mees binnen prikt. Hierna fluit de uitstekend leidende, goed gehumeurde scheidsrechter M. Benali voor de rust.

Na de rust blijft Conté in de kleedkamer achter en wordt vervangen door Niels. Waar de eerste helft in het teken stond van balbezit, staat de 2e helft in het teken van balverlies. Veel spelers van Aquila halen niet het niveau van de 1e helft, toch blijven er kansen komen voor de goal van SCD alleen is het net zoals de 1e helft sprake van een zwakke afwerking. SCD wil wel maar kan niet echt profiteren van het slordig spelende Aquila. Een kwartier voor tijd heeft Bram de 0-2 op de schoen, echter raakt zijn schot de lat. Vlak hierna, na een slordigheid in de voorhoede van Aquila, kan de snelle invaller van SCD vrij op keeper Jason af. Het zal toch niet, maar gelukkig voor heel Aquila brengt de voet van Jason uitstekend redding. Mede door de uitstekend spelende achterhoede in de vorm van Rick P., Tim en Wout blijft de 0 gehandhaafd en kan Aquila 3 belangrijke punten bijschrijven.

Op 2e paasdag (=maandag!) speelt Aquila uit tegen Overasseltse boys om 14:00 uur.