Aquila boekt overwinning op basis van inzet en geloof!

DSZ 1 (zon)

30 september 2018 14:00

Na de winst van vorige week tegen VVLK mochten we vandaag op bezoek in Boven-Leeuwen bij DSZ. De thuisclub speelde vorige week niet, vanwege een afgelasting.

Aquila trad in dezelfde 11 aan als vorige week en begon rommelig aan de wedstrijd, met foute inspeelpasses en balverlies. DSZ hanteerde veelal de lange bal op de snelle buitenspelers, dit stichtte in het begin van de wedstrijd wat gevaar. Echte kansen bleven voor beide teams uit. Na 25 minuten moest Aquila, na een harde botsing, zonder haar aanvoerder Thijn verder. Aquila kreeg hierna wat meer grip op de wedstrijd en wist na goed doorgaan van Harm te score via Mees.

Na rust blijft Aquila de controle over de wedstrijd houden, zonder dat hier kansen uit voortvloeien. Al vroeg in de tweede helft moet het zelfs met 10 man verder na een 2e gele kaart van Roy. DSZ grijpt hierdoor het initiatief en Aquila wordt teruggedrongen op eigen helft. Uit één van de sporadische aanvallen van Aquila, wordt nog een penalty geclaimd, deze wordt echter niet gegeven. Echt uitgespeelde kansen voor DSZ blijven uit en als ze al voor de goal komen worden de ballen onschadelijk gemaakt door de uitstekend keepende Jason. In de blessuretijd krijgt DSZ de kans om langszij te komen, echter wordt tot vreugde van Aquila de bal verkeerd breed gelegd. Vlak hierna fluit de scheids af en neemt Aquila door inzet, strijd en beleving de 3 punten mee naar Dreumel.

A.s. dinsdag speelt Aquila een oefenwedstrijd uit tegen HRC in Hurwenen, aanvang: 20:15 uur.

Zondag 7 oktober komt Heumen op bezoek in Dreumel, aanvang 14:00 uur.