Uit naar de buren, altijd leuk!

AVIOS/DBV 1 (zon)

31 maart 2019 14:30

Vele supporters van beide ploegen hadden de weg naar het Avios-veld gevonden en zorgden voor een goede sfeer, heerlijk!

Aangezien zowel Aquila als Avios/dbv de punten hard nodig hebben in de strijd om de bovenste plaatsen wordt er vanaf het begin fel gevoetbald, goed voetbal daarentegen is wat anders!

Avios/dbv start in het begin beter, Aquila durft niet echt te voetballen en dient veelal de lange bal te hanteren op de voorwaartsen. De as zit bij beide elftallen dicht gespijkerd, waardoor beide elftallen veelal via de zijkanten tot kansen proberen te komen, dit lukt Avios/dbv het beste. Een vrije trap en 3 voorzetten vanaf de zijkant leveren problemen op voor het Dreumelse doel, echter zijn Avios/dbv-spelers Walter, Jurgen, Edwin en Ties niet doeltreffend. Je kunt immers niet tot scoren komen als je de bal over het doel plaatst in plaats van op doel. Dat deed Aquila in de 44e minuut veel beter. Vanaf de zijkant wordt Niels bereikt, die met een steekpass Joris vrijspeelt. Deze rond knap af, echter op advies van de grensrechter wordt het doelpunt afgekeurd vanwege buitenspel… maar was dit wel zo?! We zullen het nooit weten. En zo gaan we met 0-0 rusten.

In de tweede helft zijn beide ploegen nog beter aan elkaar gewaagd en komen beide ploegen niet verder dan de zestienmeter van elkaar. Een tactisch steekspel speelt zich af, waar beide ploegen niet willen verliezen. Toch ontglipt Jurgen deze middag eenmaal uit het oog van Rick, echter wordt zijn bijna perfecte kopbal uit de kruising geranseld door Jason. Vlak hierna redt aan de andere zijde Dide, na een mooie solo, een schot van Bram. Vlak voor het einde van de wedstrijd krijgt Aquila de kans om toch 3 punten mee te nemen naar Dreumel. Een vrije trap van Niels kan vanaf 3 meter vrij worden binnengekopt door Rick, echter kopt zijn broer Roy de bal net voor hem over het doel.  Na 90 minuten voetbal fluit de prima leidende scheidsrechter, die veel door laat gaan en het een echte wedstrijd heeft laten worden, af voor het einde.

Na weinig goed voetbal, veel spanning en veel strijd in een echte derby komen we tot de conclusie dat een gelijkspel de verhoudingen aardig weergaf, al had Avios/DBV in de 1e helft een klein overwicht. Oftewel, weinig ontevreden gezichten, lekker de kantine in en een puik glas bier voor iedereen!!

Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen DVSG om 14:00 uur.