Aquila wint uitwedstrijd bij Victoria ’25

... (schot)
Roy Pruijn (intikker)

25 november 2018 14:30

Hoewel Victoria dit seizoen nog niet veel punten heeft gepakt, hebben veel ploegen een lastige middag tegen de ploeg uit Afferden en krijgt het weinig goals tegen. Helaas blijkt dit niet genoeg om ervoor te zorgen dat Aquila goed aan de wedstrijd begint. Op de perfecte grasmat maakt Aquila vanaf de aftrap een slappe indruk, waardoor veel duels verloren gaan en waardoor we nauwelijks aan voetballen toekomen. Nadat er al een eerste waarschuwing heeft plaatsgevonden middels een 1 op 1 kans voor de ploeg uit Afferden is het vlak hierna wel raak. Balverlies op het middenveld, tijdens de opbouw van Aquila zorgt ervoor dat de spits vrij kan doorlopen op Jason, hij maakt geen fout en schiet de bal feilloos in de hoek. Aquila schrikt hierna wakker en komt wat beter in haar spel. Vijf minuten na de tegentreffer komt Aquila langszij, met een balverovering en een goede individuele actie zorgt Thijn voor de gelijkmaker. Na verder wat speldenprikjes van beide zijdes is dit tevens de ruststand.

Met de goed meegegeven instructies van Bert & Ramon is het voor Aquila makkelijker om in de 2e helft de vrije man te vinden, zonder heel goed te voetballen. Tijdens deze periode volgen twee mogelijkheden om op voorsprong te komen, Conté weet de back van Victoria tot een fout te dwingen in zijn eigen 16, echter gaat zijn schot op de binnenzijde paal en de opvolgende rebound kopt hij naast. De tweede mogelijkheid is een vrije trap van Thijn die vanaf een meter of 30 op de paal wordt geknald. De 3e kans binnen het kwartier is wel raak, Conté weet zijn tegenstander dol te draaien en geeft een afgemeten voorzet op Roy Pruijn die midden voor de goal kan binnentikken. Hierna gingen we wat beter voetballen, wat resulteert in een aantal kansjes die helaas niet worden benut. De moegestreden Hielke wordt vervangen door Mees. Victoria komt in deze fase niet verder dan enkele kleine kansjes die door de verdediging/Jason onschadelijk worden gemaakt. Een kwartier na de 1-2 weet Aquila de voorsprong uit te breiden, een schitterende steekpass van Thijn wordt door Mees op waarde geschat en gepromoveerd tot doelpunt. Met nog 10 minuten op de klok schuift Victoria een speler door naar voren, waardoor nog twee goede kansen worden gecreëerd. Gelukkig voor Aquila worden deze slecht ingeschoten. Einduitslag 1-3.

Conclusie die kan worden getrokken is dat Aquila hard heeft gewerkt, maar dat het allemaal wat nauwkeuriger kan en moet in de passing.

Volgende week wacht op eigen veld om 14:00 uur de nummer 4 Overasseltse boys.