Aquila geeft voorsprong uit handen

Aquila 1

SCD '33 1

Mannen, 1, 5e klasse E

10 mei 2018 14:30

Van Ewijk

Opstelling

Op Hemelvaartsdag ontving Aquila SCD uit Deest, beide teams zijn elkaar dit seizoen nog niet tegen gekomen. Gelukkig hadden de mannen van de accommodatie het veld op orde, op woensdagavond werd er zelfs nog even gemaaid, waarvoor dank!!

Voor beide teams is de competitie voorbij. Het schouwspel dat de aanwezigen werd voorgeschoteld was van het niveau waar beide teams staan op de ranglijst. Aquila komt op voorsprong, Conte scoort na een lange bal van Wout 1-0. Nog voor rust maakt Niels knap 2-0. De gastheren protesteren flink bij scheidsrechter van Ewijk voor hands, maar dat was niet terecht. Traditiegetrouw laat Aquila de tegenstander gelijk weer terugkomen in de wedstrijd: 2-1. Aquila verzuimt de eerste helft een keer of vier meer te scoren, er zijn grote kansen voor Joep [2x], Bram en Conte.

Na rust is er nog een vrije kopkans voor Conte, maar hij kopt van dichtbij over. Hierna zakt Aquila door de bekende ondergrens, een vrije trap, een strafschop en het staat ineens 2-3. Rick krijgt nog een grote kopkans, maar in de slotseconde scoort SCD zelfs de 2-4.

Zondag speelt Aquila uit bij DVSG, de wedstrijd begint om 14.00 uur.