Thuiszege voor Aquila 1

5 november 2017 14:30

A.J. te Brake

Opstelling

Na de zege bij AAC/Olympia stond de thuiswedstrijd tegen Heumen op het programma voor de ploeg uit Dreumel. Een uur voor de wedstrijd nog een flinke bui, maar het veld was prima bespeelbaar. Na een minuut stilte kon de wedstrijd beginnen.

Aquila start prima en is gelijk gevaarlijk. Het eerste half uur zijn er een stuk of 4-5 goede corners en voorzetten die we eenmaal in de 16-meter niet op waarde schatten. Aan de andere kant is Heumen gevaarlijk door een tweetal counters. Na 30 minuten schiet Niels een vrije trap fraai binnen en de thuisclub staat op voorsprong waarna de wedstrijd wat wegzakt tot de rust.

In de rust duidelijke onvrede in de Aquila kleedkamer. Aquila komt wat feller uit de kleedkamer en krijgt een dot van een kans via Joep van heel dichtbij gaat de bal naast. En als je zelf de kansen niet maakt…dan schiet Heumen een vrije trap binnen en is de stand weer gelijk: 1-1. Het is spel is onrustig met veel lange ballen, maar eerlijk is eerlijk, de mannen van Aquila strijden voor wat ze waard zijn. Aquila gaat nog  meer risico nemen want de wil om te winnen is groot, in de 85e minuut volgt de verlossende treffer door Conte die keurig scoort: 2-1. Een zege op basis van wilskracht voor de thuisclub.

Zondag 12 November is Aquila vrij, tijd om alle pijntjes te laten herstellen want 19 November gaan we in Alphen op bezoek bij AVIOS/DBV.