Aquila wint moeizaam van Kolping-Dynamo

15 oktober 2017 14:30

Van Ewijk

Opstelling

Mooi weer en Kolping-Dynamo, vorig seizoen nog 4e klasser, op bezoek in Dreumel. Ten aanzien van het doelpuntenfestijn vorige week bij Kunde een iets andere basiself bij Aquila.

Na 10 minuten valt Lesley geblesseerd uit, hij wordt vervangen door Moreno uit de JO17-1. Aquila heeft misschien optisch het overwicht, de gasten uit Nijmegen zijn gevaarlijker ook al komt er geen bal op doel. Na een half uur spelen zet Conte de thuisclub op voorsprong na een goede voorzet van Willem, dit is ook de ruststand.

Na de pauze is de stand binnen 5 minuten gelijk, we komen op een paar posities een stap te laat en Kolping maakt dankbaar gebruik met een prima gelijkmaker: 1-1. De wedstrijd is en blijft rommelig van twee kanten. Conte straft een fout bij Kolping-Dynamo achterin af en Aquila staat weer op voorsprong. Kolping-Dynamo claimt een penalty, krijgt m niet. De gelijkmaker hangt in de lucht, aan de andere kant verzuimt Aquila om de voorsprong verder uit te bouwen waardoor het spannend blijft. Opgelucht kan Aquila ademhalen als de scheidsrechter voor het einde fluit. De 3 punten zijn gelukkig binnen.

Komende zondag komt de ongeslagen koploper SVO op bezoek, aanvang 14.30 uur in Dreumel.