Oppermachtig Aquila wint ruim en dik verdiend de derby van een matig Unitas

Unitas '28 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse E

1 oktober 2017 14:30

Paul Coppes

Opstelling

Het belooft een erg mooie dag te worden met de eerste thuiswedstrijd van het nieuwe seizoen, een lekker zonnetje en dan ook nog de seizoen opening.

En een mooie dag werd het!!

Aan alles was aan de spelers te zien dat ze er zin in hadden en de onnodige nederlaag tegen VVLK wilden wegspelen in de altijd mooie derby tegen buurman Unitas uit Wamel.

De warming up was goed, de koppies stonden geconcentreerd en de sfeer was goed.

Echter was Unitas in de beginfase zeker gelijkwaardig aan Aquila. Maar naarmate de wedstrijd vorderde zag je het kwaliteitsverschil tot uiting komen in het veld.

De voorhoede van Aquila had er zin in en dan zijn ze voor elke tegenstander levensgevaarlijk. Zeker als club topscoorder Conté het ook nog eens op zijn heupen heeft, en dat had hij!!

Bij de eerste goal had Aquila toch wat hulp nodig van de tegenstander. Een scherpe corner van Roy Stuive werd na ca 25 minuten in eigen goal getikt. Dat was wel meteen het seintje voor de blauw witten om door te zetten en Unitas overal op het veld onder druk te zetten en zodoende kansen te creëren. Het duurde echter tot de 44ste minuut voor de 2e goal viel. Maar dat was wel meteen een mooie. Een knappe steekpass van Jesse op Lesley, Lesley loopt de verdediging eruit en geeft straks voor, onze acrobaat in de spits scoorde zijn eerste goal van vandaag.

Een lekkere 2-0 ruststand.

Na rust werd een onoplettendheid meteen afgestraft en met een mooie stift kwam Unitas op 2-1 en kreeg daarmee weer hoop. Deze hoop werd echter adequaat teniet gedaan want met 2 soortgelijke acties en voorzetten gaf Conté aan zowel Jelle als Joep een niet te missen kans. En dat deden ze dan ook niet en daarmee stond in de 76ste minuut de 4-1 op het scorebord.

Even later ook nog een penalty nadat Jelle werd neergelegd en Conté verzilverde dit buitenkansje feilloos waarmee de eindstand van 5-1 op het scorebord kwam. Man of the Match Conté (2 goals en 2 assists) legde in de laatste 10 minuten nog wat balletjes panklaar, maar de scherpte ontbrak dus het bleef bij 5-1.

Al met al een sterke en eenvoudige winst voor Aquila wat zeker veel vertrouwen zal geven voor de komende wedstrijd om 14.30 uur in Nijmegen tegen het altijd goed voetballende FC Kunde.

Na afloop was er nog een gezellige middag/avond onder muzikale begeleiding van de band Okesweer.

Al met al een zeer gezellige en geslaagde eerste thuiswedstrijd en seizoen opening bij Aquila!

Het was een mooie dag!

Bestuur Aquila wil iedereen danken voor de gezelligheid en in speciaal de organisatie en het barpersoneel!

Tot zondag bij FC Kunde – Aquila

Opstelling:

Jason Henzen, Rick Pruijn (‘55 Dennis van Gessel), Wout Elsen, Niels Last (’70 Moreno de Vree), Willem van Welie, Roy Stuive, Lesley Schonenberg, Joep van Baren (’65 Mees van den Heuvel), Jesse van Hasselt, Jelle Kosters, Mamadou Conté.