Slap Aquila geeft wedstrijd volledig weg en verliest na lange tijd weer eens.

AAC-Olympia 1 (zon)

1 april 2024 14:00

A. Leushuis

Sportpark De Zeven Morgen
Nieuwstraat 14
6621KV
DREUMEL

Deze 2e Paasdag staat de inhaalwedstrijd tegen AAC/Olympia op het programma. Al na 3 minuten krijgt Aquila een corner. Het lijkt of Mees hem in 1 keer binnenkrult, maar hij word geschampt door Moreno. De 1-0 staat al vroeg op het bord.

Even later word een lobje van Moreno nog net door de keeper van de bezoekers over getikt. In de 16e minuut spat een schot van Roy uiteen op de lat, Mees kan uit de rebound scoren maar helaas krijgt hij hem niet in het netje. Olympia scoort aan de andere kant de gelijkmaker, maar onze grensrechter Rob de Vree vlagt voor buitenspel. De gasten zijn het daar natuurlijk niet mee eens, maar aan de eerlijkheid van onze vlagger word in Dreumel niet getwijfeld.

Als Willem aan de linkerkant opkomt geeft hij de bal voor. De keeper van de bezoekers schat de bal verkeerd in en stuiterd over hem heen. In de 38e minuut staat de 2-0 met veel geluk op het bord. Het lijkt een makkelijke middag te worden voor de thuisploeg, AAC stelt er weinig tegenover. Toch weten ze net voor rust op 2-1 te komen uit een corner.

Een zwak Aquila begint aan de 2e helft. Er worden weinig kansen gecreëerd en het spel lijkt nergens op. De bezoekers lijken wat meer over te hebben en gaan de strijd flink aan. Ze weten in de resterende tijd nog 2 keer te scoren uit corners. Aquila mag zich dit zwaar aanrekenen. Er word slecht of zelfs niet verdedigd tijdens deze spelhervattingen.

Een schandalig slechte wedstrijd van de nr.2 die nu zakt naar de 4e plek.

Aankomend weekend staat er voor Aquila 1 geen wedstrijd op het programma. Daar in tegen spelen we donderdag 11 april thuis de inhaalwedstrijd tegen DIOSA.