Sterk Aquila 1 wint uit bij Unitas'28 1 in Wamel

Unitas '28 1 (zon)

10 maart 2024 14:00

Anoniem

Sportpark De Parken (Unitas '28)
Parkenstraat 0
6659BD
WAMEL

Na een eerder onverdiend gelijkspel dit seizoen thuis tegen Unitas gaan we vandaag voor de winst bij onze buren uit Wamel. De match destijds was Aquila 80 procent van de betere, maar na 2 rode kaarten moesten we het doen met 1 punt.
Vandaag staat er wat spanning op de wedstrijd na eerdere gebeurtenissen tussen spelers van beide clubs. Belangrijk vandaag is dan ook de koppies gebruiken en lekker voetballen, daar gaat het uiteindelijk om.

We beginnen de wedstrijd met dezelfde spelers als tegen Alverna vorige week, “never change a winning team” zijn de woorden van trainer Tijssen. Het spel gaat redelijk gelijk op maar Unitas krijgt wel snel 2 dotten van kansen, die geweldig gepareerd worden door Jason Henzen. Hij zorgt ervoor dat we niet snel tegen een achterstand aan kijken. Aan de andere kant komt de eerste kans van Aquila. Bram Bouman, die de laatste tijd weer op stoom komt laat zijn kwaliteiten zien. Vanaf links kapt hij de centrale verdediger uit en schiet de bal prachtig met rechts in de verre hoek van de goal van Unitas.

Een heerlijke 0-1 staat op het bord.

Het verdere verloop van de 1ste helft is van 2 kanten slecht, het veld werkt daar zeker ook aan mee. Er vallen aan Aquilakant grote gaten op het middenveld, de controle is er niet bij de bezoekers. Unitas stelt daar overigens niet veel tegenover. In de rust word er het een en ander omgezet bij beide teams. Aquila moet de controle weer wat meer krijgen, en Unitas zal natuurlijk ook wat moeten bij deze stand. De teams zijn redelijk aan elkaar gewaagd.

In de 50e minuut krijgt Thijn Remmits een grote kans op de 0-2, maar keeper Van Hal keert de inzet uitstekend. In de tegenaanval in de 51e minuut krijgt ook Unitas een grote kans om de gelijkmaker binnen te tikken. Grote kansen komen er niet meer en Aquila vecht voor wat het waard is in de resterende minuten. Het blijft gelukkig een sportieve wedstrijd, al had de scheidsrechter een rode kaart moeten trekken na een aanslag op Moreno de Vree. De speler van Wamel komt met geel goed weg en Moreno komt er gelukkig ook zonder kleerscheuren van af.
Unitas heeft misschien recht op de gelijkmaker, maar als Bram het vizier nog een keer op scherp had gehad dan had het ook nog 0-2 kunnen zijn.

De ontlading is na 90 minuten en een minuut of 6 blessuretijd groot aan Dreumelse kant. Een spannende derby voor veel thuis- en uitpubliek word in het voordeel van Aquila beslist. Weer 3 punten voor "de blauwen" zorgen ervoor dat we zelfs op plek 2 staan in de competitie!
Hard gewerkt met z`n allen!