Zeer ruime overwinning Aquila

Nieuwstraat 14
6621KV
DREUMEL

Vandaag staat de wedstrijd tegen hekkensluiter Heumen op het programma. Heumen staat op 1 punt in deze competitie. Ze pakten dit punt in de eerste wedstrijd van het seizoen tegen uitgerekend Aquila.

Na de winst vorige week tegen de koploper is het vertrouwen in een goed resultaat groot. Het advies van trainer Tijssen is dan ook duidelijk, vol erop klappen vanaf minuut 1. Het eerste half uur lukt dat weer eens niet. Het spel is slordig en Aquila weet geen kansen te creëren. Heumen zet daar weinig tegenover, maar krijgt wel de grootste kans tot nu toe. De bal schiet door de verdediging, en de spits van Heumen gaat alleen op de keeper af. Jason Henzen blijft scherp, de bal word fantastisch gekeerd door de Dreumelse goalie.

Heumen gaat de rust niet in met 11 man. De scheidsrechter stuurt een speler van het veld na een fikse overtreding en commentaar op de leidsman. Na rust zal Aquila een gaatje moeten vinden in de defensie van de bezoekers, Heumen timmert de boel natuurlijk helemaal dicht. Wout Elsen, die vorige week de winnende maakte tegen Overasseltse Boys zet de thuisploeg meteen na rust op 1-0. Wout maakt niet de mooiste goals, maar is wel attent op dat soort momenten. Een goed begin van de tweede helft.

Niet veel later maakt Milan Henzen de 2-0 door de bal vanaf links prima binnen te schuiven. Heumen verdedigd op dit moment alleen nog maar, er is geen houden meer aan. Even later passeert Roy Pruijn 2 spelers “n de 16”, en prikt de bal netjes in de goal. De 3-0 staat op het bord.

Moreno de Vree gelooft daarna in een bal die de Heumense keeper verkeerd inschat. De Vree zet goed door en maakt de 4-0 uit een moeilijke hoek. Silas Looman krijgt het ook nog op z’n heupen, hij geeft een prachtige assist op de inlopende Milan Henzen die prima met het hoofd scoort.

Bij 5-0 is het nog niet over. Remo Rademakers laat zijn traptechniek ook nog even zien. Vanaf links krult hij de bal mooi binnen. De 7-0 lijkt er ook nog te komen. Invaller Tom Gorter mag vanaf de penaltystip aanleggen nadat Moreno gevloerd word. Helaas kiest de keeper de goede hoek.

Het blijft bij 6-0, al met al een prima uitslag! De weg naar boven lijkt ingeslagen te zijn voor de Dreumelse formatie.
Volgende week carnaval. Zondag 18 februari de thuiswedstrijd tegen nummer 2 op de ranglijst Diosa.