Aquila 1 wint en kan opmars in ranglijst voortzetten.

Niftrik 1 (zon)

25 februari 2024 14:00

T. Iniguez

Sportpark De Eik (Niftrik)
Lagestraat 19
6606AB
NIFTRIK

Vandaag staat de uitwedstrijd tegen Niftrik op het programma, het veld ligt er behoorlijk goed bij.

Na een redelijke eerste 10 minuten van Aquila, neemt Niftrik het heft toch weer snel in handen. Aquila weet niet waar ze het moeten zoeken. Vooral het middenveld ligt compleet open en Niftrik lijkt daar al snel van te kunnen profiteren. De thuisploeg komt een paar keer gevaarlijk voor de goal van Jason Henzen. De 1-0 valt dan ook dik verdiend.

Aquila weet niks te creëren. Alleen de verdediging staat goed vandaag. Met een beetje pech had Aquila met een 3-0 achterstand de rust in kunnen gaan, maar dat is gelukkig niet het geval. Na de rust wordt er al snel het een en ander omgezet door trainer Tijssen. Halverwege de 2e helft versierd Mees vd Heuvel slim een penalty. Niet zo`n slimme actie van de verdediger van Niftrik op de rand van het strafschopgebied. Mees verzilverd deze kans koel zelf. De stand is gelijk.

Aquila werkt ontzettend hard in de 2e helft, zodat de wedstrijd nog alle kanten op kan. Niftrik krijgt weinig kansen, Aquila daarentegen ook niet. Uit een goede voorzet van Thijn kopt Roy Pruijn de bal beheerst binnen. Hij laat de bal ff over de kruin glijden, wat genoeg is om de voorsprong te pakken. Er verandert niets meer aan de stand. Aquila kan trots zijn over de 2e helft waarin hard gewerkt en gevochten werd.

Door de goed leidende scheids blijft het een sportieve wedstrijd, er word geen kaart uitgedeeld. Er kunnen weer 3 punten bijgeschreven worden, waardoor Aquila nu gedeeld 4e staat.

Aanstaande zondag, 14.00 uur, de thuiswedstrijd tegen Alverna!