Aquila 1 verlies, nacompetitie lijkt ver weg!

DVSG 1 (zon)

28 april 2024 14:00

M. Benali

Sportpark De Zeven Morgen
Nieuwstraat 14
6621KV
DREUMEL

Nog 5 wedstrijden te gaan tot het eind van de competitie. Er moet vandaag eigenlijk gewonnen worden met het oog op de 2e periode.
De laatste weken is het spel van Aquila niet best.

Ook nu begint Aquila bijzonder slap aan deze wedstrijd. Met een beetje pech had DVSG al binnen een kwartier een paar goals kunnen maken.
In de 18e minuut is het dan wel raak. Dit kon niet uitblijven, de gasten uit Groesbeek komen verdiend op 0-1. Aquila brengt wederom weinig.
De inzet is er wel maar het wil niet lukken, te veel spelers zijn onzeker aan de bal. Beweging is er ook nauwelijks. Elke 2e bal is voor de gasten. Dit is het beeld van de 1e helft.

Na de rust word er meteen gewisseld door Thomas Tijssen. Er word iets beter gevoetbald door de Dreumelnaren, maar DVSG word niet of nauwelijks op de proef gesteld. In de 4e minuut na rust komt Aquila goed weg als de gasten de bal op de paal schieten. Zolang het 0-1 is zijn er natuurlijk nog kansen. 2 kleine kansjes worden er gecreëerd, te weinig!
De eindstand is 0-1.

Zeer teleurstellend voor Aquila. De nacompetitie lijkt een hels karwei te gaan worden.
Aankomende zondag de inhaalwedstrijd uit tegen UHC.