Spannende derby eindigt "rood".

Unitas '28 1 (zon)

15 oktober 2023 14:00

W.F.W. Wannet

Sportpark De Zeven Morgen
Nieuwstraat 14
6621KV
DREUMEL

Na een week met veel regen gaat de wedstrijd vandaag gewoon door. Beetje natte grasmat, maar goed genoeg voor een spannende pot tegen onze buren uit Wamel.

Aquila begint wat scherper aan de wedstrijd dan dat we vaak gewend zijn. De 1e goede kans van Aquila komt in de 19e minuut, maar Moreno stuit op de keeper. Unitas zet daar niet al te veel tegenover en Aquila is in deze fase dan ook de bovenliggende partij. Tot echt grote kansen komt het niet. Jip krijgt nog een schietkans net voor rust uit een vrije trap van Remo. Helaas word er niet gejuicht.

In de rust zet trainer Tomas Tijssen de boel nog maar eens op scherp, en Aquila komt goed uit de kleedkamer.

Na wat gerommel in de 16 van Unitas ramt Jip de bal tegen de touwen in de 58e minuut. Op dit moment de verdiende voorsprong. Maar nog geen 4 minuten later scoort Unitas de gelijkmaker uit een ingooi. De voorsprong word weer veel te gemakkelijk weggegeven na veel te afwachtend verdedigen.

Kansen zijn schaars van beide kanten. Jip krijgt nog een kans in de 71e minuut, maar het blijft 1-1. Spits Jason de Vree word in de 77e minuut naar de kant gehaald en word vervangen door JO-19 speler Pim Heesakker.
Deze zelfde Pim krijgt na een mooie actie de kans op de 2-1. Hij doet eigenlijk alles goed maar de lange verdediger Van Hal van Unitas, die een goede wedstrijd speelt glijd de bal op de doellijn weg.

Inmiddels zijn beide teams wel zo`n beetje uitgewisseld. Een toch wat zwaarder veld eist z`n tol. Mees van de Heuvel is er inmiddels in gekomen. Hij word echter met rood van het veld gestuurd na een grove overtreding in de 85e minuut. Dit is natuurlijk niet best want het zat er nog steeds in voor Aquila.

Na een iets minder zware overtreding van Moreno kan die ook vertrekken, hij krijgt ook direct rood een minuut later. Een hele vervelende en onvriendelijke fase. Aquila heeft de handen natuurlijk vol aan Unitas in de laatste minuten. In de 6 minuten blessuretijd krijgen de bezoekers niet echt grote kansen.`

Aquila mag uiteindelijk blij zijn met een punt,  de 2 rode kaarten waren niet nodig. Jammer want we hadden weer eens kunnen winnen van Wamel.

Aanstaande zondag word er niet gespeeld door Aquila. Over 2 weken staat de uitwedstrijd tegen SCP op het programma.