Een kansloze nederlaag, een wedstrijd om snel te vergeten!

Alverna 1 (zon)

8 oktober 2023 14:30

J.A.P. Donkers

Sportpark Bospad
Bospad 5
6603AR
WIJCHEN

Na de winst van vorige week thuis tegen Niftrik, gaan we vandaag met zelfvertrouwen naar Alverna. Mooi complex met een prachtige tribune, maar helaas kunstgras. Hier zijn we als club met een echte grasmat natuurlijk niet blij mee, maar het is niet anders.

Het 1ste  kwartier beginnen we maar weer eens veel te slap zoals dat veel te vaak gebeurt. Trainer Thomas Tijssen heeft hier voor de wedstrijd nog maar eens op gehamerd, helaas. Een sterk en fel Alverna is de bovenliggende partij, maar tot echt grote kansen komen ze niet.

De 1ste kans voor Aquila is er pas in de 40e minuut voor Mees.In de 44e minuut een goede kopkans van onze aanvoerder Wout. Helaas missen ze beiden.

Na de thee moet er uit een ander vaatje getapt worden, want het spel is slecht. Kort na de rust is het vrij snel raak voor Alverna, en de 1-0 is dan ook een feit. Aquila stelt daar veel te weinig tegenover, en verliezen bijna alle persoonlijke duels. Na 20 minuten in de 2e helft loopt Alverna snel uit naar een 3-0 voorsprong door fouten en veel te slap en klungelig verdedigen.

Punten hoeven we hier niet meer te verwachten na 60 minuten, want het spel word aan Aquilakant niet beter en Alverna krijgt het verder ook niet echt lastig. Een bal op de paal van Aquila is een schaars kansje. Het zit dan ook niet helemaal mee op zo`n moment.

Alverna blijft fanatiek en goed voetballen, en de 4-0 is dan ook geen verrassing meer. Invaller Bart Vermeer krijgt een kans maar zijn schot word geblokt. Toch valt er nog een eretreffer , die op naam komt van Moreno de Vree.

Deze wedstrijd moeten we snel vergeten.

Aankomende zondag, 15 oktboer spelen we thuis de derby tegen Unitas'28 uit Wamel

Support hebben we nodig!

Tot zondag.