Zwaar bevochten overwinning op moeilijk bespeelbaar veld

UHC 1 (zon)

26 november 2023 14:00

Anoniem

Sportpark De Zeven Morgen
Nieuwstraat 14
6621KV
DREUMEL

Velen zullen gedacht hebben aan afgelasting van de wedstrijd. Het veld is niet best, maar we gaan gewoon voetballen.
UHC staat op de 4e plek bij aanvang van deze wedstrijd en Aquila 9e.

Aquila is na de winst van vorige week op SCD wat positiever gestemd. Van onderschatting is echter geen sprake na de speech van trainer Thomas Tijssen, UHC is een energieke en fysieke ploeg.

Aquila start de wedstrijd lekker fel en teams doen niet veel voor elkaar onder. Jason Henzen houd de thuisploeg 3x op de been met uitstekende reddingen op schoten van UHC in het 1e half uur. Na een strakke vrije trap van Remo Rademakers in de 32e minuut kopt Moreno de Vree prima raak. De ploegen gaan vermoeid door het zware veld de rust in met een 1-0 voorsprong voor de thuisploeg.

Aquila kan nog wel eens slap aan de 2e helft beginnen. Hier lijkt het nu ook weer op, maar het valt vandaag mee. Na een prachtige aanval van Aquila, schiet Moreno hard op de paal. De aanval word echter meteen weer goed opgepakt en daaruit scoort Jip Derks de 2-0 in de 52e minuut.

UHC moet natuurlijk wat gaan forceren en schakelt een tandje bij. Na een wat ongelukkige verdedigende actie blijft de lange spits van UHC achter het been van rechtsback Harm de Leeuw hangen. De scheidsrechter legt de bal op de stip, waarna dezelfde speler van UHC deze kans benut in de 65e minuut.

Nog geen 8 minuten later weet Wout Elsen te scoren, helaas wel in eigen goal. De bal word hard voor gegeven, en Wout raakt hem compleet verkeerd. 2-2. De 3 punten leken binnen voor Aquila, maar het ziet er plots heel anders uit. UHC krijgt vertrouwen maar weet niet echt kansen te creeren.

Het spel word harder in de laatste fase van de wedstrijd. Het lijkt een gelijkspel te worden.

Gelukkig voor de Dreumelnaren word er nog een dubieuze penalty gegeven. Volgens de assistent scheidsrechter van UHC word de overtreding buiten de 16 gemaakt, maar de leidsman gaat hier niet in mee.

Remo Rademakers blijft koel en schiet de bal beheerst in het netje. De 7 minuten blessuretijd veranderen niets meer aan de stand.

De wedstrijd die regelmatig onvriendelijk was, zowel binnen al buiten het veld eindigt in een overwinning voor Aquila.

Complimenten voor het gehele elftal uit Dreumel. Hard gewerkt en regelmatig goed voetbal leveren weer 3 punten op.

As. zondag naar Groesbeek tegen DVSG.