Weer een teleurstellende middag voor de Aquila

SCP 1 (zon)

29 oktober 2023 14:00

A. Meijnen

Sportpark Schravenhof
Hosterd 65
6655AE
PUIFLIJK

Zondag 29 oktober ging Aquila op bezoek bij SCP in Puiflijk. Voordeel van een kunstgrasmat, de wedstrijd gaat altijd door ondanks het slechte weer van de afgelopen dagen. Aquila heeft na de wedstrijd tegen Unitas een week extra rust gehad.

Na het gelijkspel tegen Wamel zou het prettig zijn voor de Blauw-witten om 3 punten te pakken,
zodat we de aansluiting met de bovenste ploegen weer kunnen krijgen. Aquila begint de wedstrijd niet slecht, maar in de 8e minuut krijgt SCP al een grote kans op de 1-0. Keeper Jason Henzen red knap.
Aquila speelt hierna 10 minuten prima voetbal. Een hard schot van Remo Rademakers wat op weg leek naar de goal word echter geblokt in de 12e minuut. Dit is het enige wapenfeit van Aquila in de 1e helft, want de ploeg zakt weer terug. SCP krijgt wel nog een kans op de 1-0, maar de bal word naast het doel gewerkt. Aquila mag blij zijn met de 0-0.

Na de rust gaat het al snel mis voor Aquila. Na een counter komt SCP op 1-0. Te veel spelers voor de bal, waar de thuisploeg goed van profiteert. Door wat schorsingen en blessures is Teun van Mourik gebracht om voorin wat teweeg te brengen. Ook oudgediende Contè Mamadou komt in de ploeg. Ondanks zijn leeftijd is de er hoop bij Aquila dat hij met zijn ervaring en snelheid voor wat gevaar kan
zorgen.De invallers kunnen helaas niet veel forceren. Er word fel en kort verdedigd door SCP.

Tweede  elftal speler Sander van Os word nog ingebracht voor de moe gestreden Jip Derks en Perry Henzen voor Willem van Welie.
Het 1ste schot van Aquila komt pas in de 77e minuut. De koppies zijn inmiddels al een tijdje gaan hangen bij de bezoekers.
Als na slap voetbal van Aquila de 2-0 valt, is het klaar. SCP komt terecht als winnaar van het veld.
In plaats van naar boven kunnen kijken zullen de mannen uit Dreumel voorlopig beneden moeten kijken.

Helaas weer een teleurstellende middag voor de Aquila.

Aanstaande zondag de derby tegen Avios/DBV. Daar moet het dan maar gaan gebeuren!!!