Mooie overwinning behaald in koud en guur Alphen.

AVIOS/DBV 1 (zon)

24 maart 2024 14:00

P. Croonen

Sportpark Mariaveld
Dijkgraaf de Leeuwweg 17
6626BG
ALPHEN GLD

Vandaag de derby in Alphen tegen Avios/DBV. Veel regen en wind zorgen voor een koude middag, het veld ligt er daarentegen niet eens zo slecht bij.

In de opstelling van Aquila word een beetje geschoven door blessures maar ook door tactiek. Vaste kracht centraal achterin, Thijn Remmits ligt in de warming-up al op de grond met waarschijnlijk een hamstringblessure. Zijn maatje achterin, Wout Elsen is er ook niet bij vanaf het begin. Op aanraden van de Fysio kan hij maar 1 helft spelen. Willem en Silas moeten dat samen op gaan vangen.

Aquila begint sterk aan de wedstrijd. Dat resulteert al in de 3e minuut in de 0-1. Remo schiet de bal prima binnen. De eerste 20 minuten zijn zeker voor de bezoekers. In de 25e minuut word de voorsprong uitgebouwd. Remo speelt de bal vanaf links op Mees, die zorgt voor de 0-2.
Deze luxe zo vroeg in de wedstrijd hebben we dit seizoen nog niet gehad. Uit een spaarzame aanval van Avios/DBV zorgt de thuisploeg echter 3 minuten later voor de aansluitingstreffer. Luke Vonk word niets in de weg gelegd en kan de bal vrij makkelijk langs Jason Henzen schieten.
Een domper voor Aquila. De scheids heeft overigens een harde overtreding op Mees over het hoofd gezien. Penalty had er zeker moeten komen en misschien wel een rode kaart. We gaan met een stand van 1-2 de rust in.

De 2e helft krijgen we weinig mooi voetbal te zien. Er word aan beide kanten hard maar fair geknokt. Uit een vrije trap van Aquila word de 1-3 gemaakt door Roy, maar assistent scheidsrechter Gijsbers heeft hands gezien.
In de 73e minuut komt er gerechtigheid voor de bezoekers. Aquila krijgt alsnog een penalty. Mees schiet de bal helaas slecht in. Keeper Van Trigt houd het spannend.

In het restant van de wedstrijd komt een hardwerkend Aquila niet echt meer in de problemen, en stapt verdiend als winnaar van het veld. Een Een goede teamprestatie van de Blauw-witten. Aquila kan weer 3 punten bijschrijven en daardoor staan we In de 2e periode  fier bovenaan.
De 3e helft is prima en sportief!

2e paasdag staat de inhaalwedstrijd thuis tegen AAC/Olympia op het programma.