Prachtige overwinning Aquila 1 tegen koploper

Overasseltse Boys 1 (zon)

28 januari 2024 14:00

R. Kuiper

Sportpark De Passelegt
Ewijkseweg 11
6611AG
OVERASSELT

Zondag 28 januari, de hervatting van de competitie.  Na eerder die week al een overwinning in de oefenwedstrijd tegen DIO 2 in Druten te hebben behaald is het vertrouwen een beetje gegroeid.

We reizen daarvoor af naar Overasselt, de koploper in de 5e klasse, deze ploeg staat fier bovenaan zonder puntverlies. Op een redelijke grasmat kan de thuisploeg vandaag periodekampioen worden. Aquila lijkt daarvoor misschien wel een makkelijke tegenstander aangezien de eerste seizoenshelft teleurstellend verliep voor de Blauw-witten. Overasselt begint goed aan de wedstrijd en Aquila weet daar totaal niet mee om te gaan. De bezoekers zijn zoekende en de opstelling van de bezoekers lijkt niet de beste te zijn voor deze clash. Geen beleving, een slechte beurt van de bezoekers.

De thuisploeg gaat dan ook dik verdiend met een 2-0 voorsprong de rust in. Keeper Jason Henzen zorgde met enkele geweldige reddingen dat de schade niet groter is. Door deze voorsprong word er bijna al een feestje gevierd door het thuispubliek. In de rust pakt trainer Thomas Tijssen flink uit in de kleedkamer, zeer terecht! Het spel lijkt nergens op. Aquila lijkt op en een flinke nederlaag getrakteerd te gaan worden. De opstelling en tactiek worden aangepast en er komen 2 verse krachten in de ploeg.

In het begin van de 2e helft ziet het er wat beter uit van Dreumelse kant, de mouwen worden opgestroopt en het spel begint ergens op te lijken. Moreno de Vree speelde een slechte 1ste helft, maar halverwege de 2e helft speelt hij zich op links prima vrij en krult de bal uitstekend binnen. De 2-1 staat op het bord, deze aansluitingstreffer geeft vertrouwen voor Aquila. Overasselt daarentegen is het op dit moment een beetje kwijt en de wedstrijd lijkt te kantelen.

Een kwartier voor tijd valt de 2-2 zelfs, invaller Mees van de Heuvel lobt de bal bekeken over de keeper van de thuisploeg. Er hangt misschien wel een verassing in de lucht, maar het klokje loopt al snel richting de 90 minuten en een gelijkspel is een prima resultaat tegen de koploper.
Door enkele blessures word er nog 10 minuten extra tijd toegevoegd, vroeg in deze extra tijd kan het nog alle kanten op. Door een scrimmage voor de goal van de thuisploeg werkt "Good Old Wout Elsen" de 2-3 binnen. De bank van de bezoekers ontploft en Overasselt blijft ontgoocheld achter.

Er verandert niets meer aan de stand en Aquila heeft de 3 punten binnen. Complimenten voor de veerkracht en vechtlust van het gehele team!
Alle wissels verbruikt en 5 gele kaarten verder kunnen we met opgeheven hoofd richting Dreumel.