Prima overwinning Aquila 1!

SCD '33 1 (zon)

19 november 2023 14:00

A.J. Nijenhuis

Sportpark Kremershof
Kweldam 4 A
6653CC
DEEST

Bij winderig maar wel zonnig weer word de wedstrijd om 14.00 uur afgetrapt op de kunstgrasmat.

Doordat 2 geschorste spelers kunnen weer bij de selectie zitten en de ziekenboeg weer wat leeg stroomt ziet het er weer wat beter uit voor Aquila. Helaas meld Brent zich ziek af en Mees is wegens familieomstandigheden ook afwezig. Daarentegen is Tom weer wat fitter en Perry komt na een hele wedstrijd gespeeld te hebben In Aquila 2 nog snel naar Deest.

De wedstrijd is nog maar 3 minuten oud als Jip Derks de bal voor z`n voeten krijgt en de keeper van SCD kansloos laat. Een mooie vroege voorsprong is ook wel eens prettig.

Aquila dicteert de wedstrijd doordat de tegenstander veel ruimte geeft. Het enige wat uitblijft is de 2e goal. Jason de Vree die vandaag weer in de spits is begonnen krijgt een goede kans op de 0-2, maar heeft net wat te veel tijd nodig.

Doelpuntenmaker Jip is inmiddels geblesseerd uitgevallen. Net voor rust krijgt SCD nog een grote kans op de gelijkmaker, de bal word net voorlangs gekopt. Aquila gaat de rust in met een verdiende 1-0 voorsprong.

De 2e helft begint Aquila niet goed. Deest start feller en de bezoekers komen niet meer aan voetballen toe. Er word slordig gespeelt.Dit leidt echter niet tot grote kansen voor de thuisploeg. Uit een vrije trap van SCD valt plots de gelijkmaker doordat de verdediging niet goed staat en een inlopende speler van Deest de bal binnenloopt.De vlag gaat echter omhoog bij de assistent scheidsrechter.

Aquila krijgt weinig kansen en komt er maar zelden gevaarlijk uit. Een geweldige redding van keeper Jason Henzen zorgt ervoor dat SCD niet op gelijke hoogte komt. Het is regelmatig billenknijpen op de bank van de bezoekers.

Maar door een geweldig schot van Moreno de Vree in de 90e minuut van de wedstrijd word de voorsprong vergroot en lijkt de buit binnen voor Aquila. De scheidsrechter laat de wedstrijd nog lang doorgaan maar het is gespeeld.

Aquila maakte het zich nog moeilijk in de 2e helft, wat helemaal niet nodig was. Er werd wel hard gewerkt, maar het zal in de komende wedstrijden wel minder slordig moeten. De 3 punten zijn natuurlijk wel belangrijk op dit moment, zodat we Aquila weer wat klimt op de ranglijst.

Aanstaande zondag thuis tegen UHC.

(Hopelijk met de kersverse vader Mees vd Heuvel die tijdens de wedstrijd in Deest gezinsuitbreiding kreeg)

Tot zondag!