Onherkenbaar Aquila 1 verliest met 1 - 2.

WVW 1 (zon)

2 oktober 2022 14:00

C. van der Zwan

Sportpark De Zeven Morgen
Nieuwstraat 14
6621KV
DREUMEL

Aquila 1 - WVW 1   1 - 2

Onder het genot van een stralend herfstzonnetje wordt vandaag de eerste thuiswedstrijd gespeeld tegen WVW uit Weurt.  Aquila begint veel te slap en zonder passie aan de wedstrijd, waardoor WVW de eerste 20 minuten op het Dreumelse voetbalveld heerst. Na een eerste doelpoging van WVW  in de 16e minuut, lijkt Aquila wakker te zijn geschrokken, maar uit de aansluitende hoekschop, kopt WVW keihard raak: 0-1.  Hierna herstelt Aquila zich enigszins van het slappe begin van deze wedstrijd, en wordt de doelman van WVW op de proef gesteld. Aquila krijgt een aantal kansjes middels Remo Rademakers,  Bram Bouman en een afstandsschot vlak voor de rust van Mees van de Heuvel, maar de doelman van WVW geeft geen krimp, zodat de 0-1 ruststand wordt bereikt. In de 2e helft begint Aquila beter aan de wedstrijd, en probeert de stand gelijk te trekken. Zonder al te grote kansen te creëren, wordt de druk op het WVW doel wel vergroot, en in de 66e minuut treft Joep van Baren doel, wat de stand op 1-1 brengt. Maar terwijl het scorebord net is bijgewerkt met de nieuwe tussenstand, komt WVW vanaf de aftrap alweer op een 1-2 voorsprong na twijfelend optreden in de Aquila defensie. In het laatste kwartier van de wedstrijd heeft Aquila niet meer de power om iets extra's op de grasmat te brengen, waarbij WVW op de counter loert met zijn  snelle, gevaarlijke spitsen. Gescoord wordt er uiteindelijk niet meer, zodat de er een 1-2 eindstand op het scorebord komt te staan. Een teleurstellend resultaat voor Aquila 1 en zijn trouwe aanhang, waarbij het thuispubliek vandaag een onherkenbaar Aquila heeft gezien zonder passie en winnaarsmentaliteit.  As zondag 9-10 de thuiswedstrijd tegen DVSG  om 14.00 uur in Dreumel. Deze wedstrijd zal gewonnen moeten worden om de aansluiting met de top 5 niet uit het oog te verliezen in dit prille voetbalseizoen.