Krayenhoff maatje te groot voor Aquila

Krayenhoff 1 (zon)

Roy Pruijn (schot)

19 februari 2022 19:00

W. Langendonk

Sportpark Oscar Carre
Oscar Carrestraat 102
6542VB
NIJMEGEN

In de eerste competitiewedstrijd na de winter-/coronastop leidde Aquila een even verwachte als terechte nederlaag. Krayenhoff presenteerde zich als een waardige titelkandidaat en behield eenvoudig de drie punten: 5-1.

In het onstuimige weer is Krayenhoff vanaf het begin af aan de bovenliggende partij en het laat de bal gemakkelijk rond gaan. Al na 5 minuten komt Aquila op achterstand, doordat de scheidsrechter gemakkelijk een penalty geeft voor een vermeend aangeschoten handsbal. Dit buitenkansje wordt door Luuk Arntz perfect benut. Niet veel later wordt de score uitgebreid, een afstandsschot wordt niet goed verwerkt waardoor Jamie Golsby attent kan binnentikken. Hierna gaat de storm wat liggen en herpakt Aquila zich, het weet meerdere malen Bram Bouman weg te sturen maar verder dan een schot in de korte hoek komt Aquila niet de eerste helft. Net voor rust breiden de “Krayen” de voorsprong uit naar 3-0, een afgeslagen voorzet wordt binnengeschoten door Theo Dams (oud-Alverna).

Na rust een wat getergder Aquila, dat in de 55ste minuut de achterstand verkleind tot 3-1. Een voorzet vanaf de zijkant wordt uit een moeilijk knap binnengeschoten door Roy Pruijn. Vlak hierna nog de kans op de aansluitingstreffer, maar Thijn Remmits krijgt vanaf dichtbij te weinig kracht achter de bal. In de 70ste minuut beslist Krayenhoff de wedstrijd, een onterechte vrije trap wordt binnengeschoten door Johnny Dobson (oud-Alverna). Hierna nog een kans voor Thijn Remmits, maar hij komt niet uit met zijn passen. Het slotakkoord is voor Kay de Kluis die een steekpass van Dams slim binnentikt. Gelukkig wordt hierna snel afgefloten en wordt iedereen uit de barre weersomstandigheden verlost.

Op carnavalszondag 27 februari speelt Aquila thuis tegen FC Kunde om 14:00 uur. Tot dan allen!