SCE maatje te groot voor Aquila

SCE 1

24 oktober 2021 14:00

W Jansen

Sportpark De Zeven Morgen
Nieuwstraat 14
6621KV
DREUMEL

Vandaag komt SCE uit Nijmegen op bezoek in Dreumel. De ploeg uit Nijmegen is nog foutloos en heeft al enkele goede uitslagen neergezet in de competitie. De thuisploeg kan niet beschikken over Brent (vakantie) en Willem (blessure).

De eerste helft is het initiatief voor SCE wat via de onvermoeibare backs tot uitgespeelde kansen probeert te komen. Nadat een kopbal rakelings over gaat komt Aquila binnen het kwartier op achterstand, een voorzet van zijkant wordt niet verwerkt en wordt vanaf een meter of 10 van de goal keurig binnengeschoten. Vlak hierna krijgt Moreno, na een goede steekpass van Thijn, een vrije doortocht richting de goal van SCE. Zijn harde schot belandt jammer genoeg midden op de vuisten van de keeper. SCE schakelt hierna een tandje bij en deze druk veroorzaakt een fout op het middenveld met een penalty als gevolg. De aanvoerder van SCE schiet hem onberispelijk binnen.

Na de rust volgen er enkele omzettingen bij Aquila om wat meer druk uit te oefenen op de behendige spelers van SCE, dit lukt echter maar zelden. SCE is de betere vandaag en mede door goed keeperswerk van Jason blijft de schade tot de 75 minuut beperkt tot 2 goals. Bram krijgt in deze fase nog een goede schietkans, maar zijn schot wordt keurig onschadelijk gemaakt door de doelman van SCE. Hierna schakelt de nummer 16 van SCE een paar tandjes op en verzorgt eerst de assist op de rechtsbuiten die in de korte hoek binnenschiet en vlak hierna scoort hij zelf na een mooie aanval. Na een goede individuele actie weet Moreno nog een eretreffer voor Aquila te maken. Het slotakkoord is voor SCE dat een fout in de opbouw van Aquila afstraft.

Helaas is Aquila na 4 wedstrijden nog puntloos, al heeft het al wel twee mogelijke kampioenskandidaten tegen gehad. Volgende week weer nieuwe kansen in de uitwedstrijd tegen DSZ (14:00 uur).