Hardwerkend Aquila verliest nipt van SV Angeren

Poelsestraat 52
6687BJ
ANGEREN

Na het zware verlies van vorige week mocht Aquila vandaag de uitwedstrijd spelen tegen SV Angeren uit het gelijknamige Angeren, dat zichzelf onder één van de kampioenskandidaten schaart. Om ons tegen deze tegenstander te wapenen wordt afgesproken om voor iedere meter te knokken en wat verdedigender aan de wedstrijd te beginnen.

Het spelbeeld de eerste helft is dat Angeren aan de bal is en dat Aquila op eigen helft scherp verdedigt. Angeren heeft moeite om hier echt doorheen te komen en echt uitgespeelde kansen blijven uit, wel zijn er een vijftal schietkansen rondom de zestien die keurig door Jason verwerkt worden of langsgaan. Aquila komt in deze 1e helft misschien nog wel het dichtst bij een doelpunt, Bram stuit na een solo op de uitgekomen keeper van Angeren en de daaruit voortkomende corner wordt door Roy Pruijn op de lat gekopt. Niet geheel ontevreden wordt met een gelijke brilstand de rust bereikt.

Na de rust een feller Angeren, wat zelfs direct één op één gaat spelen om snel in de 2e helft op voorsprong te komen. Helaas lukt dit ook, op het gladde veld glijdt Roy Pruijn weg en dit zorgt ervoor dat Glen Peters vrij op de goal kan afstormen en vanaf een meter of 10 schiet hij voor Angeren de “bevrijdende” 1-0 binnen. Gek genoeg is Angeren vrijwel direct hierna het overwicht in de wedstrijd kwijt, Aquila wordt sterker en sterker. Zo komen er diverse mogelijkheden om langszij te komen, een voorzet van Willem wordt door Bram knap half-volley ingeschoten maar de keeper redt knap. Vlak hierna valt een bekeken balletje van Roy Pruijn, buiten het bereik van de doelman, op de lat en de rebound wordt knap door Mees binnen gevolleyd maar van de lijn gehaald. Toch weet Mees de 1-1 te maken na een mooie aanval over verschillende schijven, helaas wordt deze goal afgekeurd vanwege “vermeend” buitenspel. Tijdens de wedstrijd is er al twijfel of het terecht is, maar de grensrechter van Angeren bevestigt het vermoeden en geeft na de wedstrijd toe dat het geen buitenspel was (bedankt!). In deze periode tot de 80ste minuut komt Angeren er echt niet aan de pas. De laatste 10 minuten probeert Aquila nog wat meer druk naar voren te zetten, wat Angeren nogal wat ruimte en kansen oplevert. In een tijdsbestek van anderhalve minuut schiet Angeren drie keer op de lat! Ook houdt Jason Aquila meermaals op de been, maar de energie is weggeebt en Aquila wordt niet meer gevaarlijk.

Opstelling:

Jason Henzen, Harm de Leeuw, Wout Elsen, Roy Pruijn, Willem van Welie, Jip Derks (’17 Brent Kolvenbach), Roy Stuive (’65 Michiel van den Heuvel), Thijn Remmits, Bram Bouman, Mees van den Heuvel (’80 Tim Termeer), Moreno de Vree

Volgende wedstrijd:
24 oktober Aquila – SCE om 14:00 uur