Aquila verliest derby tegen DSZ, 2-3

Nieuwstraat 14
6621KV
DREUMEL

Na 3 uitwedstrijden, mocht Aquila weer eens een thuiswedstrijd afwerken. Thuis, tegen DSZ uit Boven-Leeuwen. Een fysiek sterke tegenstander met op papier meer kwaliteit dan Aquila.

De eerste helft wordt deze kwaliteit uitstekend benut, 3 kansen voor DSZ binnen het half uur en een achterstand van 0-3 is het resultaat. Doelpunten van Laurens van Dreumel en Rick van Beuningen, ontstaan na eigen balverlies en onoplettendheid achterin. Doet Aquila dan niet mee in deze wedstrijd, jawel echter wordt een teruggelegde bal van Bram Bouman vergeten binnen te lopen.

Na de rust probeert Aquila aansluiting te vinden in de stand, de eerste 10 minuten zijn nog voor DSZ daarna is het initiatief voor de ploeg uit Dreumel. De 1-3 komt al snel hierna, een hoekschop wordt door de keeper van DSZ tegen Moreno de Vree aangegooid. Aquila ruikt en verdiend meer in deze fase en wordt beloond. Thijn kopt een bal door vanuit achteruit en Bram Bouman passeert op snelheid de achterhoede en schiet bekeken in. DSZ blijft gevaarlijk in de counter, maar uit een hoekschop van DSZ countert Aquila zich naar een penalty, althans dat is het! Echter staat de scheidsrechter nog op 60 meter van de goal en doet alsof hij niets gezien heeft. Tja, wellicht past dit in de situatie waarin de thuisploeg zit. De laatste 10 minuten volgt er geen gevaar meer en kan Aquila helaas weer een verliespartij bijschrijven.

Wedstrijdbal van vandaag is gesponsord door Supportersclub Blauw Wit.

Opstelling Aquila: Jason Henzen, Mees van den Heuvel (‘75 Jip Derks), Harm de Leeuw, Wout Elsen, Sjoerd van Mourik (’65 Michiel van den Heuvel), Moreno de Vree, Willem van Welie, Thijn Remmits, Bram Bouman, Roy Pruijn en Brent Kolvenbach (’65 Thomas Looman).

Volgende week zondag weer nieuwe kansen in de uitwedstrijd tegen OSC om 14:15 uur.