DSZ met 4-2 te sterk voor Aquila

Trambaan 1
6657CE
BOVEN-LEEUWEN

Vandaag staat de uitwedstrijd tegen DSZ uit Boven-Leeuwen op het programma, ten opzichte van vorige seizoen heeft de ploeg zich weer versterkt met enkele spelers van Leones 2. Achteraf gezien was één versterking in de persoon van Rik van Beuningen het meest bepalend, zowel in aanvallend als defensief opzicht.

De wedstrijd start rommelig op het moeilijk bespeelbaar veld, de ballen stuiten alle kanten op. Gedurende de wedstrijd zou dit niet minder worden. Na een kwartier komt Aquila op achterstand, een goede loopactie van Rik van Beuningen wordt door Jasper van Dreumel op waarde geschat die eenvoudig de 1-0 kan binnen tikken. Vlak hierna steekt Rik van Beuningen de pijlsnelle Maarten van Dreumel weg die beheerst afrondt. Aquila stroopt hierna wat meer de mouwen op en weet DSZ van kansen af te houden, het komt wel enigszins verassend terug tot 2-1. Een vrije trap van Thijn Remmits belandt op de lat, de bal valt terug en via Roy Pruijn komt de bal bij Moreno de Vree die hard binnenschiet. De fase hierna is Aquila sterker dan DSZ en helaas weet het hier niet van te profiteren, uit een vrije trap van Thijn weet Wout Elsen de bal knap op de lat te volleyen. Net voor rust vergoot DSZ de marge weer tot twee, Rik van Beunigen steekt met buitenkant voet Mike Grisel weg, die hard door de benen van Jason Henzen binnenschiet.

Aquila start de tweede helft slecht en komt al snel op een 4-1 achterstand, niet mee terug verdedigen op middenvelder Bram van Baren zorgt ervoor dat hij middels een één-twee vrij voor de keeper komt en met een lob kan scoren. De meeste spelers van Aquila blijven hard werken, maar kunnen niet voorkomen dat DSZ de betere van het spel blijft houden en wat kansjes creëert. Gelukkig is Jason Henzen meermaals een sta in de weg. Aquila weet zelfs na uur een penalty af te dwingen, Moreno wordt weggestoken en Rik van Beuningen trekt aan de noodrem met als gevolg een gele kaart en een penalty tegen. Dit had ook net zo goed een rode kaart en een vrije trap kunnen zijn, het buitenkansje blijkt dit maal niet besteed aan Thijn. De penalty wordt klemvast gepakt door de keeper. Een kwartier voor tijd komt Aquila op 4-2 dankzij afjagen van Moreno de Vree op je raadt het al Rik van Beuningen, hij verslikt zich en Moreno schiet de bal met een mooie boog over de keeper. Veel verder komt Aquila niet en net voor de buien komen fluit de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.

Vandaag maakte ook Sjoerd van Mourik en Bart van Leur hun debuut in het eerste, zij speelde beide verdienstelijk. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen OSC Oosterhout om 14:00 uur.