OSC – Aquila, 4-2

Stationsstraat 24 A
6515AB
NIJMEGEN

Na voor de meeste spelers twee (zware) avonden Pleinpop in buurdorp Alphen achter de rug, mochten we vandaag naar OSC in Oosterhout af reizen.

Het warme weer, een timide warming-up zorgt ervoor dat Aquila niet al te scherp aan de wedstrijd begint. Gelukkig blijft dit lang onbestraft, totdat na een aantal dreigende situatie een voorzet door de spits van OSC wordt binnen gevolleyde. Hierna herstelt Aquila zich goed en krijgt het wat beter grip op de vele bewegende spelers van OSC. Na een aantal gevaarlijke hoekschoppen voor Aquila, valt een hoekschop van Moreno direct binnen. Op dat moment de verdiende gelijkmaker, Aquila krijgt vlak voor de rust zelfs nog meer als een snel genomen vrije trap van Thijn over de verdediging van OSC valt en door Moreno, voordat de uitstormende keeper er is, wordt binnengekopt. Na nog een aantal gevaarlijke pogingen van OSC overleeft te hebben, kunnen we na de thee.

De rust zit erop, al lijkt sommige spelers nog steeds rust te hebben. Aquila is niet scherp meer en er wordt wederom slecht verdedigd bij een voorzet vanaf de zijkant. En de spits is weer attenter dan de verdedigers van Aquila, 2-2. Al snel wordt het nog erger, een kort genomen hoekschop wordt vanaf rand zestien binnengeschoten, 3-2 achter. Een half uur voor tijd moet Aquila met 10 man verder, wanneer Teun een directe rode kaart ontvangt. Aquila staat voor een onmogelijke opgave, een man minder en een 3-2 achterstand. Gevaarlijk wordt het ook niet meer en vlak voor tijd valt de beslissing uit een counter.

Opstelling Aquila: Jason Henzen, Mees van den Heuvel (‘55 Jip Derks), Harm de Leeuw, Wout Elsen, Sjoerd van Mourik, Moreno de Vree (’60 Teun van Mourik), Willem van Welie, Thijn Remmits, Bram Bouman, Roy Pruijn en Brent Kolvenbach (’35 Thomas Looman).

Aanstaande weer nieuwe kansen in de thuis wedstrijd tegen SC Millingen om 14:00 uur.