Corners doen Aquila de das om!

Krayenhoff 1 (zon)

Bram Bouman (schot)
Teun van Mourik (scrimmage)

29 mei 2022 14:00

A.J. Nijenhuis

Sportpark De Zeven Morgen
Nieuwstraat 14
6621KV
DREUMEL

Vandaag de laatste thuiswedstrijd van het seizoen tegen V.V. Krayenhoff uit Nijmegen, de nummer 2 van de competitie, die afgelopen wedstrijd hard uithaalde tegen SCP. Vooraf was het strijdplan van trainer van Mourik er dan ook op afgestemd dat de schade beperkt blijft.

De gehele wedstrijd heeft een beetje hetzelfde spelbeeld, Krayenhoff de bal en Aquila loert op de counter. Misschien voetbalt Aquila de 1e helft wel de beste helft van het seizoen, samen wordt er goed verdedigd en wanneer Aquila de bal heeft probeert het voetballend tot kansen te komen. Het is verassend dat Aquila na 17 minuten op voorsprong komt. Bram wordt bereikt in de zestien meter, die na wat kap- en draaiwerk uitstekend afrondt in de korte hoek. Een typische Bram Bouman goal. Lang kan Aquila niet genieten van de voorsprong, uit een corner kan Luuk Arntz eenvoudig binnenkoppen. Niet veel later wordt dit kunstje door hem herhaald, als een afgeslagen corner door Theo Dams met precisie op zijn hoofd wordt geplaatst.

Na de rust een feller Krayenhoff, wat Aquila meer en meer onder druk zet. De uitvallen van Aquila worden sporadischer en de dreiger van Krayenhoff groter, het duurt echter tot de 80e minuut tot Sven Klaassen scoort uit (je raadt het al) een corner. Toch weet Aquila vlug de aansluitingstreffer te maken, goed doorzetten van Moreno zorgt ervoor dat Teun van Mourik knap kan scoren uit een scrimmage. Niet veel later valt de beslissing als Krayenhoff via de zijkant een afgemeten voorzet aflevert voor Arntz. In de laatste minuut van de wedstrijd volgt er een publiekswissel voor Wout Elsen, die na 14 jaar Aquila en tussendoor nog 2 jaar Avios afscheid neemt als eerste elftal voetballer. Complimenten voor Krayenhoff die samen met de spelers van Aquila een erehaag vormen.

Bedankt iedereen!

Opstelling: Jason Henzen, Harm de Leeuw, Wout Elsen (’89 Brian de Vree), Willem van Welie, Thomas Looman Mees van den Heuvel, Brent Kolvenbach (’46 Teun van Mourik), Jip Derks (’60 Sjoerd van Mourik), Roy Pruijn, Bram Bouman, Moreno de Vree

Aanstaande zondag speelt Aquila haar de laatste wedstrijd van dit seizoen tegen v.v. FC Kunde om 14:30 uur in Nijmegen.