Aquila komt cadeautjes scheidsrechter niet te boven

SC Millingen 1

Bram Bouman (schot)

26 september 2021 14:30

E.A.B. Reijers

Sportpark De Hove
Hoefseweg 21
6566WP
MILLINGEN AAN DE RIJN

Vandaag gaat het eindelijk weer om de punten. Uit naar Millingen, wat met een verjongd elftal aantrad. Aquila mist op voorhand twee beoogde basisspelers vanwege vakanties.

SC Millingen start de wedstrijd beter dan Aquila en de eerste 10 minuten is het met name Sam van der Velden namens Millingen die gevaar sticht, kansen blijven echter uit. SC Millingen combineert makkelijker dan Aquila, maar Aquila creëert/krijgt de beste kansen. Eerst is het Bram die zijn tegenstanders te slim af, echter brengt de keeper met de voet redding. Niet veel later kan Moreno een fout in de opbouw afstraffen, echter schiet hij in zeer kansrijke positie hoog op de keeper. SC Millingen komt in deze fase niet verder dan de zestien en enkele gevaarlijke hoekschoppen. Toch weet het na een minuut of 30 op voorsprong te komen. Bram krijgt de bal op een meter of 20 van de goal op zijn hand die als ondersteuning dient, vrije trap oordeelt de scheidsrechter. Nogal discutabel. De vrije trap wordt op fraaie wijze ingeschoten door Bram Slotboom, 1-0. De verdiende gelijkmaker volgt net voor rust, een snel genomen vrije trap van Thijn verzorgt Bram een vrije doortocht. Bram weet met een slimme kapbeweging de bal vrije te maken en rondt af, 1-1.

Na de rust hetzelfde spelbeeld, Millingen heeft de bal en Aquila loert op snelle tegenaanvallen. De wedstrijd zit eigenlijk muurvast en speelt zich voornamelijk af tussen beide zestienmeters. Wat wel opvalt is dat steeds meer beslissingen van de scheidsrechter de kant op vallen van Millingen. Twintig minuten voor tijd breekt Millingen op rechts door en wordt de bal in buitenspel positie doorgekopt naar oud-Aquila speler Kevin Groenen, deze schiet vanaf dichtbij in het strafschopgebied de bal tegen de vuisten van Wout, die zich tegen de borst aan bevinden. Geen enkele mogelijkheid om de bal te ontwijken op deze korte afstand, de bal werd echter op de stip gelegd en Sam van der Velden benutte dit cadeautje feilloos. Aquila zal op zoek moeten naar de gelijkmaker, gaat 1 op 1 spelen achterin maar gevaarlijk wordt het niet meer. In deze periode heeft Millingen nog de mogelijkheid om de wedstrijd in het slot te gooien, maar de uitstekend keepende Jason weet dit te voorkomen. Na slechts 1 minuut blessuretijd fluit de jonge scheidsrechter af, die wellicht nog wat moest wennen aan het vele en luidruchtige Millingen-publiek. Gezien het spelbeeld van Millingen en de (grote) kansen van Aquila was een puntendeling zeker verdiend geweest.

Scoreverloop:

’32  1-0 Bram Slotboom

’45  1-1 Bram Bouman

’72  2-1 Sam van der Velden

Opstelling Aquila:

Jason Henzen, Harm de Leeuw, Wout Elsen, Michiel van den Heuvel (’68 Tim Termeer), Willem van Welie, Thijn Remmits, Roy Stuive (’60 Thomas Looman), Bram Bouman, Mees van den Heuvel, Moreno de Vree

Volgende week de eerste thuiswedstrijd van het seizoen tegen SCP uit Puiflijk. Aanvang wedstrijd om 14:00 uur.